معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون بهداشتی دانشگاه و رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: وبا خطرناک و کشنده است در صورت داشتن علایم بیماری به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه نمایند و از خود درمانی جدا خودداری نمایند.
کد خبر: ۱۰۵۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲ 22 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه دکتر ابراهیم شکیبا با اشاره به دریافت گزارشاتی مبنی بر مشاهده بیماری وبا در کشور عراق خصوصا اقلیم کردستان، همچنین با توجه به اینکه استان کرمانشاه دارای مرز مشترک با کشور عراق می‌باشد و تردد روزانه مسافر از مرز‌ها انجام می‌گیرد، اظهار کرد: رعایت نکات بهداشتی در خصوص پیشگیری بیماری وبا الزامی است.

وی افزود: وبا یک بیماری اسهالی واگیردار و مخصوص انسان است که توسط نوعی باکتری بنام ویبریوکلرا ایجاد می‌شود، افراد مبتلا دارای اسهال آبکی بدون تب، حجیم و جهنده با دفعات اجابت مزاج غیرقابل شمارش و بسیار زیاد، درد شکم، استفراغ بدون حالت تهوع قبلی، عطش و تشنگی فراوان و کم شدن یا قطع ادرار می‌باشند.

شکیبا تاکید کرد: این بیماری در صورت عدم پیشگیری و درمان به موقع و مناسب بسیار کشنده است، رعایت بهداشت فردی، پرهیز از مصرف آب از منابع غیر بهداشتی و ناسالم مانند رودخانه ها، چشمه‌های بهسازی نشده، چاه‌های حفاضت نشده، دریاچه پشت سد‌ها و… و عدم استفاده آب از منابع غیر مطمئن جهت استحمام یا شستشوی لوازم آشپزخانه، شستشوی سبزی و میوه با آب سالم و بهداشتی، تهیه یخ از مراکز بهداشتی و تحت نظارت، رعایت بهداشت مواد غذایی و نگهداری کردن غذا‌هایی همچون شیر، برنج پخته، تخم مرغ در یخچال، عدم مصرف غذا‌های دریایی ناپخته و خام مثل صدف، ماهی و… از بروز این بیماری جلوگیری می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: در صورت داشتن علایم بیماری به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه نمایند و از خود درمانی جدا خودداری نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار