پیگیری پروژه های مهم و عظیم حوزه نفت و پتروشیمی و برگزاری نشست های کاری برای تسهیل در روند اجرایی‌این طرح ها و همچنین تفاهم با یک هلدینگ مهم برای یک سرمایه گذاری، اولویت کاری استاندار کرمانشاه و معاونت اقتصادی در سفر کاری به پایتخت بود.
کد خبر: ۱۰۵۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷ 22 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، بهمن امیری مقدم در هفته جاری در قالب برگزاری نشست های کاری با مدیران هلدینگ تخصصی نفت و گاز و پتروشیمی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و هلدینگ خلیج فارس به پیگیری روند اجرایی و تامین مالی پروژه های پتروپالایش آناهیتا و پتروشیمی های اسلام آباد، کنگاور روانسر و سنقر پرداخت و همچنین مدیریت ارشد استان در دیدار با یک هلدینگ صاحب نام کشور به یک توافق و تفاهم برای سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد تومانی در بخش معدن، فرآوری و حوزه برق استان رسید.

آناهیتا از رکود خارج می‌شود

در اولین نشست کاری این هفته بهمن امیری مقدم همراه با معاون اقتصادی استان، روز دوشنبه با عبدالرضا عابد، مدیرعامل هلدینگ تخصصی نفت و گاز و پتروشیمی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار موانع و مشکلات پیش روی اجرای پروژه بزرگ پتروپالایش آناهیتا بررسی شد و جمع‌بندی لازم پیرامون چگونگی فعال شدن این پروژه برای طرح در سفر رییس‌جمهور به استان کرمانشاه صورت گرفت. نزدیک به دو دهه از کلنگ زنی پتروپالایش آناهیتا می گذرد و هنوز این پروژه مهم در رکود کامل به سر می برد.

توافق با هلدینگ خلیج فارس برای اجرای پروژه های پتروشیمی

بهمن امیری مقدم، استاندار کرمانشاه همچنین روز دوشنبه با علی عسکری، مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس دیدار کرد.
در این دیدار که با حضور نمایندگان مردم سنقر و کلیایی، اسلام‌آباد غرب و دالاهو، پاوه و اورامانات و معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه برگزار شد، تصمیمات بزرگ و ویژه‌ای برای تحول در صنایع پتروشیمی استان به تصویب رسید.

از جمله این مصوبات مهم‌ می توان به "تامین مالی پروژه‌های پتروشیمی روانسر و کنگاور و آغاز عملیات اجرایی آن‌ها، تامین منابع ارزی برای تسریع در اجرای پروژه سنقر، تصویب اجرای صنایع پایین‌دستی پتروشیمی اسلام‌آبادغرب توسط هلدینگ خلیج‌فارس و استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی استان برای تامین تجهیزات صنایع پتروشیمی" اشاره کرد که با اجرایی شدن این تصمیمات، شاهد یک تحول بزرگ در حوزه صنعت و اشتغال استان خواهیم بود.

تفاهم نامه بیش از هزار میلیارد تومانی با یک هلدینگ صاحب نام

همچنین به دنبال توافق و تفاهم نامه بهمن امیری مقدم، استاندار کرمانشاه با یک هلدینگ بزرگ و فعال در بخش معدن ایران، مردم کرمانشاه شاهد یک سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد تومانی در استان خواهند بود؛ اتفاق ویژه ای که می تواند تحولی مثبت در حوزه صنعت و معدن استان را رقم بزند.
طبق این تفاهم نامه که جزییات آن بزودی از سوی استاندار کرمانشاه اطلاع رسانی خواهد شد، قرار است سرمایه گذاری بسیار گسترده ای در حوزه ایجاد نیروگاه برق، فرآوری سنگ معدن، احداث و پتانسیل یابی معدن صورت گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار