رییس دانشگاه صنعتی استان کرمانشاه گفت: زیبنده هیچ دانشگاهی نمی‌باشد که با وجود اعضای فرهیخته خود فاقد مسجد و خوابگاه باشد، به همین خاطر از مسئولین اجرایی این انتظار می‌رود که یاری‌رسان دانشگاه صنعتی کرمانشاه در ساخت خوابگاه و مسجد آن باشند.
کد خبر: ۱۰۵۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴ 21 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از فارس از کرمانشاه، جمشید اسماعیلی مدیر کل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه تیم کارشناسان همراه، با حضور در دانشگاه صنعتی کرمانشاه از پروژه‌های مدیریت سبز و سازه‌های عمرانی در دست احداث این دانشگاه بازدید کردند.

علی‌رضا دودمان‌تیپی رییس دانشگاه صنعتی استان کرمانشاه در حاشیه این بازدید یک‌روزه، اظهار کرد: بدون شک در شهرهای، چون کرمانشاه بنابر موقعیت جغرافیایی زیر ساخت‌های خوبی در زمینه‌های کشاورزی، صنایع، صنعت، فرهنگ، گردشگری، معدن و سایر موارد وجود دارد که توجه به آن‌ها یقینا نتایج خوبی را در پی خواهد داشت.

وی افزود: استان کرمانشاه بنا بر شرایط جنگی که پشت سر گذاشته است، همچون دیگر شهر‌های مشابه، نیاز به توجه بیشتری دارد.

دودمان‌تیپی با اظهار امیدواری، ادامه داد: با توجه به خصیصه‌های بارز و انقلابی مسؤولین دولت در آینده نزدیک شاهد مرتفع شدن این دغدغه‌ها و عدالت و برابری بیشتر در زمینه ساخت و ساز دانشگاه‌ها باشیم.

رییس دانشگاه صنعتی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر اینکه هر ملتی مولفه‌های هویتی خاص خود را دارد، تاکید کرد: در معماری نیز باید هویت‌سازی کرد و مولفه‌های فرهنگی، سنتی و علمی را اساس کار قرار داد.

وی در تکمیل سخنان خود به سازه‌های دانشگاه صنعتی کرمانشاه به عنوان یک سازه علمی و صنعتی اشاره کرد.

دودمان‌تیپی به خوابگاه‌های دانشجویی به عنوان یکی از ارکان مهم دانشگاه اشاره و تصریح کرد: زیبنده هیچ دانشگاهی نمی‌باشد که با وجود اعضای فرهیخته خود فاقد مسجد و خوابگاه باشد، به همین خاطر از مسئولین اجرایی این انتظار می‌رود که یاری‌رسان دانشگاه صنعتی کرمانشاه در ساخت خوابگاه و مسجد آن باشند.

وی در پایان در خصوص سازه‌های در دست احداث و پروژه‌های مدیریت سبز دانشگاه و همچنین تخصیص بودجه کافی برای اتمام آن‌ها نکاتی را بیان و خاطرنشان کرد: برای مرتفع کردن این مشکلات نیاز به همکاری تمام سازمان‌های مسؤول می‌باشیم.

جمشید اسماعیلی، مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم در ادامه تمامی دغدغه و مشکلات موجود را بی‌شک قابل رفع دانست و با تاکید بر اینکه برای ترییت دانش‌آموختگان ابتدا به فضا و سازه عمرانی نیاز می‌باشد، ساخت هرگونه فضای عمرانی در این دانشگاه را برای ارتقاء آن مهم برشمرد.

وی تاکید کرد: همه ما در قبال نظام و همچنین وظایفی که بر عهده ما است؛ مسؤول هستیم و باید نسبت به آن ادای دین کنیم؛ تمامی مسؤولین بی شک خدمتگزاران این انقلاب و کشور اسلامی هستند و در قبال مسؤولیت و بودجه بیت‌المال مسئول هستند.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم در ادامه وجود مسئولین انقلابی در وزارتخانه را نقطه عطفی در حل مشکلات و دغدغه‌ها دانست.

وی با بیان اینکه حق دانشگاه‌ها است که مشکلات و دغدغه‌های خود را بدون واسطه و چشم داشت به سازمان ارجاع بدهند، تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید تصمیم‌ساز خوبی باشند و برای مرتفع کردن هر مشکلی و همچنین تخصیص بودجه باید از مسیر و راه آن اقدام کنند.

وی همچنین با مهم برشمردن طرح‌ها و سازه‌های عمرانی در هر دانشگاهی، عنوان کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی با توجه به رسالت آن‌ها باید در مسیر عمرانی خود فعال باشند؛ چرا که هر مرکز علمی با فضا و سازه است که می‌تواند به حیات خود ادامه بدهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار