استاندار کرمانشاه:
با پیگیری ویژه بهمن امیری مقدم، استاندار کرمانشاه، باند موقت (تاکسی وی) فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی بزودی به بهره برداری می‌رسد و عملیات اجرایی احداث باند اصلی هم آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۵۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۲ 20 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه با پیگیری مستمر بهمن امیری مقدم، استاندار کرمانشاه، عصر امروز یکشنبه حمیدرضا سیدی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به همراه معاونان این شرکت به کرمانشاه آمدند و پس از بازدید از باند‌های فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی، قول فعال سازی باند موقت در آینده نزدیک و تکمیل طرح توسعه باند اصلی تا سال آینده را دادند.

استاندار کرمانشاه پیش از بازدید از باند‌های اصلی و موقت فرودگاه، در نشستی با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه ها، معاونان وی، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه و مدیران فرودگاه کرمانشاه تاکید کرد: نیمه کاره رها شدن طرح توسعه فرودگاه کرمانشاه یک سهل انگاری نابخشودنی از سوی مدیران گذشته بوده است که باید در کمترین زمان ممکن جبران و دغدغه‌های مردم مرتفع شود.

وی عنوان کرد: در پی این بی تدبیری، تعداد پرواز‌های فرودگاه از ۱۷۰ به ۶۰ پرواز در هفته رسیده که این وضعیت در شان و شایسته مردم شریف استان نیست و بر همین اساس ما تمام توان خود را برای تکمیل طرح توسعه باند‌های اصلی و موقت و جبران اشتباه گذشته بکار گرفته ایم.

امیری مقدم تاکید کرد که با پیگیری و جلسات مستمر، مشکل معارض باند موقت فرودگاه رفع شده و با همکاری هوانیروز هم اکنون شرایط توسعه این باند فراهم است که شرکت فرودگاه‌های کشور هم همزمان با اقدامات هوانیروز، باید از فردا پای کار بیاید و تسطیح زمین اطراف آن را شروع کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: همزمان با بهره برداری و توسعه باند موقت باید هرچه سریعتر یک پیمانکار قوی و باانگیزه برای تکمیل باند اصلی انتخاب و عملیات اجرایی آغاز شود و تا سال آینده شاهد بهره برداری از باند اصلی فرودگاه باشیم.

حمیدرضا سیدی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هم در این نشست گفت: باند موقت فرودگاه کرمانشاه در سال ۱۳۹۸ آماده بهره برداری شده است، اما به دلیل عدم پی گیری از سوی مدیران سابق، تاکنون امکان استفاده پیدا نکرده است، اما خوشبختانه با تلاش و پیگیری ویژه استاندار محترم کرمانشاه مشکل معارض باند حل شده و بزودی شاهد استفاده از آن خواهیم بود.

سیدی اظهار کرد: در صورت تکمیل باند موقت و باند اصلی فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه، این فرودگاه توان جوابگویی بیش از ۳۰۰ پرواز در هفته را دارد.

وی همچنین از تلاش‌های پیگیرانه و جدیت استاندار کرمانشاه در فعال سازی طرح توسعه فرودگاه کرمانشاه تقدیر و وعده کرد که با حمایت مدیریت ارشد استان تا سال آینده این طرح به خاتمه برسد به طوری که حجاج کرمانشاهی برای شرکت در حج تمتع سال آتی از این فرودگاه عازم مکه شوند.

گفتنی است با پیگیری و توافق استانداری کرمانشاه و ارتش غرب و هوانیروز کرمانشاه، شمال باند موقت فرودگاه کرمانشاه در حال آزاد شدن و تسطیح است و این باند در آینده نزدیک شاهد نشست و برخاست هواپیما‌های فوکر، ایرباس ۷۳۷، md و... خواهد بود.

با بهره برداری از باند موقت فرودگاه، باند اصلی کاملا آزاد خواهد شد و امکان تکمیل حدود ۵۰ درصد باقیمانده آن در کمترین زمان ممکن مهیا خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار