استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: از این پس برخورد با واحدهای تولیدی در حوزه تعزیرات باید پیشتر در کمیسیون اقدام مشترک مطرح و پس از تایید، اقدامات لازم صورت گیرد.
کد خبر: ۱۰۵۱۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴ 19 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بهمن امیری مقدم در جریان بازدید از شهرک صنعتی بیستون و نشست با فعالان بخش خصوصی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات، ایجاد اشتغال و کمک به فعالان خط مقدم تولید باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم، اظهار کرد: بنا را بر این گذاشتیم با مردم درست و صادقانه سخن بگوییم و به آن عمل کنیم، تلاش می کنیم با مجموعه دستگاه های اجرایی و خصوصی به شیوه ای عمل کنیم که شرایط استان را در شأن و منزلت واقعی خود ارتقا ببخشیم، با تکیه بر کلام رهبری که کرمانشاه را سینه ستبر ایران اسلامی خواندند، سینه ستبر به واسطه بی توجهی ها آسیب دیده و نیازمند بازسازی است .

وی با بیان اینکه در بسیاری از مناطق به سرمایه گذاران بها می دهند اما متاسفانه ما گاها به دنبال تعطیل کردن آن هستیم، خاطر نشان ساخت: امروز با شما می خواهیم تعهداتی داشته باشیم که در صورت کار در کرمانشاه باید به تعهدات طرفین عمل کنیم و به این ترتیب می توانیم سینه ستبر را به اصل خود بازگردانیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: امروز نقش اهمیت تشکل های اقتصادی برای ما بسیار مهم است، تشکل های اقتصادی به عنوان رابط بخش خصوصی و دولت می توانند اثر گذار باشند، نکته مهم این است که حضور تشکل های خصوصی را دفاع از بخش خصوصی می بینیم و باید بخش خصوصی حامی داشته باشد برای اینکه بتواند از حق خود دفاع کند.

امیری مقدم با اشاره به اینکه خانه صنعت ما در استان یک الگوی موفق در کشور است و نقش سازنده ای در استان دارد، یادآور شد: باید از جایگاه خود در استان بهره ببریم، در سالی که رهبری فرمودند سال تولید، دانش بنیان، اشتغال و کارآفرینی است، تاکید رهبری بر دو موضوع یکی دانش بنیان و دیگری اشتغال آفرینی است و باید در این راستا خیلی خوب عمل کنیم، بر اساس بیانات رهبری نه به شعار بلکه در عمل باید 130 درصد شرکت های دانش بنیان ما افزایش یابد و بر این اساس باید تا پایان سال اقدامات خود را به نتیجه برسانیم.

وی گفت: انجمن دانش بنیان باید ایده های جدید را مطرح کنند و پارک علم و فناوری باید خود را بهتر نشان دهند، نیازهای استان و کشور را به شرکت های دانش بنیان اعلام کنیم که زمان بر است، تا این ها بتوانند با مهندسی معکوس نیازهای استان و حوزه های صنعت را ترمیم کنند، در ستاد هماهنگی و عملیاتی دانش بنیان هدف اعلام شده افزایش 130 درصدی این شرکت ها بود.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اهمیت معرفی درست استان گفت: متاسفانه تولیدات برتر استان مطرح نشده و نام آشنا نیستند و با وجود حجم زیاد تولیدات سهم استفاده در استان کم است، تولیدات استان اول باید تامین کننده استان باشد و بعد باید تلاش کنیم تولید افزایش یابد و صادرات به داخل و خارج داشته باشیم.

امیری مقدم ادامه داد: باید نمایشگاهی به صورت دائم برگزار شود و کشور را به کرمانشاه دعوت و استان و تولیدات را معرفی کنید، در بخش صنعت، کشاورزی و دانش بنیان اگر نمایشگاه داشته باشید قطعا در سطح کشور آشنایی بیشتری خواهید داشت، بازارهای تولید را بر اساس اعلام مان در شورای اداری با جدیت پیگیری می کنیم.

وی ادامه داد: در بحث صنعت ساختمان آنچه در استان داریم باید مورد توجه باشد، شهرداران و فرمانداران باید هر پروانه ای که صادر می کنند پیوست آن مصالح استان را معرفی کنند، اگر ساخت و سازی می شود باید اول از مصالح استان استفاده شود و پروانه پیوست داشته باشد، در بحث ادارات دولتی، به اقتصاد و دارایی اعلام می کنیم ذی حسابان را کاملا توجیه کنند، آنچه خودمان تولیدکرده باید مصرف کنیم و اگر نیازمان بیشتر بود از استان های دیگر وارد خواهیم کرد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: برخوردهای دو گانه ای که فعالان حوزه صنعت مطرح می کنند، برخوردهای ما و برخوردهای صنعت را احصا کنید، از این پس هر برخوردی با واحدهای تولیدی در بخش تعزیراتی صورت می گیرد ابتدا باید در کمیسیون اقدام مشترک مطرح شود پس از اینکه در آنجا تایید شد، اقدامات لازم صورت گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار