رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه پیش‌بینی کرد، شاهد بروز رکود تورمی در بازار مسکن باشیم.
کد خبر: ۱۰۵۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ 19 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا آرش شادفر، با اشاره به چشم انداز بازار مسکن در آینده، اظهار کرد: هم اکنون بسیاری از شاخص‌های موثر بر قیمت تمام شده ساختمان روند افزایشی داشته که این امر می‌تواند بر قیمت مسکن اثر بگذارد.

وی یکی از مهمترین این پارامتر‌ها را افزایش هزینه صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری دانست و عنوان کرد: از سوی دیگر قیمت مصالح ساختمانی از جمله سیمان نیز روند صعودی داشته است.

رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه معتقد است، با وجود این موارد احتمال افزایش قیمت مسکن وجود دارد.

شادفر با بیان اینکه در کنار افزایش قیمت مسکن قدرت خرید مردم پایین آمده، یادآور شد: خصوصا در بخش تقاضای موثر که مربوط به تامین مسکن مورد نیاز مردم است، چون میزان درآمد و قدرت خرید مردم افزایش نیافته احتمالا با رکود مواجه خواهیم شد.

وی چشم اندازی که پیش روی بخش مسکن در کشور است را رکود تورمی دانست و خاطرنشان کرد: این وضعیت مربوط به سراسر کشور است و اکنون در شهری مانند تهران تا حدودی آغاز شده است.

رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه با بیان اینکه تحولات بازار مسکن در تهران معمولا بعد از شش ماه تا یکسال به شهر‌های دیگر خواهد رسید، تاکید کرد: چشم انداز رکود تورمی برای بازار مسکن دور از انتظار نیست

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار