مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه:
مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: هوای استان تا روز چهارشنبه هفته جاری صاف همراه با وزش باد است و به دلیل عبور موجی ناپایدار، شرایط برای نفوذ غبار نسبتا غلیظ و گسترده به جو استان فراهم می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲ 18 June 2022

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، هوای استان از امروز تا روز چهارشنبه غالبا صاف در بعضی ساعات همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: وزش باد که به ویژه در مناطق مرزی گاهی اوقات قابل توجه خواهد بود علاوه بر گرد و خاک محلی ممکن است با نفوذ غبار خارجی به جو این مناطق نیز همراه گردد، احتمال گسترش غبار به سایر نقاط استان ضعیف به نظر می‌رسد.

مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: شایان توجه است در روز‌های سه شنبه تا پنج شنبه به دلیل عبور موجی ناپایدار از سطوح میانی جو که با تقویت میدان‌های باد سطحی در منطقه همراه است، شرایط برای نفوذ غبار نسبتا غلیظ و گسترده به جو استان فراهم می‌شود.

وی گفت: انتظار می‌رود این شرایط در ساعاتی از اواخر روز چهارشنبه تا ظهر روز پنج شنبه و در نواحی مرزی از نمود بیشتری برخوردار باشد، همچنین میانگین دمای هوا که طی امروز و فردا نیز به طور نسبی افزایش خواهد یافت از روز دوشنبه تا پایان هفته روندی رو به کاهش می‌یابد.

دولتشاهی تاکید کرد: سنقر با کمینه دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و قصر شیرین با بیشینه دمای ۴۴ درجه سانتیگراد به ترتیب به عنوان خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان گزارش و به ثبت رسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار