استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه با تاکید بر بکارگیری تمام ظرفیت های استان و استان های معین در اربعین حسینی امسال گفت: مرز خسروی پس‌از بازگشایی باید به‌صورت ۲۴ ساعته به زائران اربعین خدمت‌رسانی کند و فعالیت آن برخلاف گذشته محدود به ساعاتی از روز نشود.
کد خبر: ۱۰۵۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 18 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بهمن امیری‌مقدم عصر روز جمعه در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه که با حضور معاونان سیاسی‌امنیتی، توسعه مدیریت و عمرانی استانداری، نماینده مردم شریف سرپل‌ذهاب گیلان‌غرب و قصرشیرین، فرماندهان نظامی، انتظامی و مرزبانی استان، جمعی از مدیران کل، فرماندار قصرشیرین، فرماندار گیلان‌غرب و سایر اعضای ستاد اربعین استان برگزار شد، گفت: کمیته‌های ستاد اربعین استان باید از همین امروز کار خود را شروع کنند و با تمام توان وظایف و ماموریت‌های خود را به‌صورت عملیاتی پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: مصوبات کمیته‌های ستاد اربعین برای همه دستگاه‌های مربوطه لازم‌الاجرا است.

امیری مقدم همچنین گفت: سراسر استان باید در ایام اربعین پوشش فرهنگی داده شود و تمام مساجد و مراکز فرهنگی با کمک اوقاف مهیای پذیرایی از زائران حسینی باشند و در کنار آن‌ها موکب‌ها فعال شوند.

وی تاکید کرد: از ابتدای ورود تا خروج زائران از مرز، فضای استان باید کاملا امام حسینی باشد.

استاندار کرمانشاه درباره نامگذاری بلوار‌ها هم گفت: مقرر شده‌است در شهر‌هایی که در مسیر زائران حسینی هستند، بلوار‌های خروجی آنان به سمت مرز خسروی به نام امام حسین علیه السلام نام‌گذاری و بلوار‌های خروجی به سمت داخل کشور و همدان، به نام امام رضا علیه‌السلام نام‌گذاری شوند.

استاندار کرمانشاه با بیان این‌که باید زیرساخت‌های مورد نیاز در داخل کشور عراق برای تردد راحت زائران را پیگیری و فراهم کنیم بیان کرد: لازم است که جلسه ستاد اربعین با حضور وزیر کشور در پایانه خسروی برگزار شود و همچنین به‌زودی با استاندار دیاله و مقامات عراق برای پیگیری موانع و مشکلات موجود دیدار خواهم کرد.

امیری مقدم اظهار کرد: تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان باید برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین و موانع و مشکلات احتمالی در عبور زائران از مرز آمادگی لازم را داشته باشند به‌گونه‌ای که اگر خروج زائران از مرز با مشکلی مواجه شد امکان اسکان آنان تا ۴۸ ساعت در مرز فراهم باشد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت ترمیم و تکمیل زیرساخت‌ها در مسیر تردد زائران اربعین عنوان کرد: روکش آسفالت مسیر قصرشیرین به پایانه خسروی ازجمله اقداماتی است که باید تا پیش‌از آغاز راه‌پیمایی زائران انجام شود همچنین طی مدت راهپیمایی اربعین حسینی به هیچ‌وجه نباید برق، گاز و اینترنت منطقه قطع شود.

به گفته استاندار کرمانشاه باید تمهیداتی فراهم شود تا زائران اربعین حسینی از داخل شهر‌های در مسیر رسیدن به پایانه خسروی عبور کنند تا علاوه‌بر تامین نیاز‌های خود از این شهرها، به برکت حضورشان، فضای کسب‌وکار مردم استان نیز رونق بگیرد.

استاندار کرمانشاه همچنین افزایش تعداد گیت‌های زوار در مرز خسروی و همچنین مرز منظریه عراق را از دیگر موضوعاتی دانست که باید به‌صورت مستمر و جدی پیگیری شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار