رئیس بهزیستی شهرستان سرپل ذهاب:
رئیس بهزیستی شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به اهمیت حمایت از قشر سالمند جامعه، گفت: ارائه خدمات ویژه به سالمندان را همواره مورد توجه ویژه قرار دادیم.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶ 16 June 2022

بهمن بوچانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در بحث سالمندان بخش عمده‌ای از خدمات، وظایف و اقداماتی که باید در آینده انجام بگیرد را بهزیستی تقبل کرده، به همین دلیل یک شورا تشکیل شده است.

وی افزود: این شورا با عنوان شورای سالمندان و دبیر این شورا سازمان بهزیستی و در سطح شهرستان‌ها رئیس این شورا فرمانداران شهرستان هستند، اعضای آن هم مشخص هستند، شبکه بهداشت، شهرداری، نهاد‌های حمایتی، کانون بازنشستگان و بسیاری از دستگاه‌های دیگر که مرتبط با حوزه ارائه خدمات به سالمندان می‌باشند.

رئیس بهزیستی شهرستان سرپل ذهاب ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت کشور رو به سالمندی است و از جمعیت ۸۰ هزار نفری شهرستان سرپل ذهاب ۸ هزار و ۴۰۰ نفر سالمند هستند لذا می‌طلبد برنامه‌های خاصی برای این قشر در آینده مد نظر قرار گیرد تا بتوانند در آینده دوران سالمندی و پیری را سپری کنند، در همین راستا جلسات را به موقع برگزار می‌کنیم و از اعضای کارگروه و دستگاه‌های ذیربط دعوت می‌کنیم که پای کار باشند.

وی گفت: شهرداری پارک‌ها و مکان‌های مناسبی را برنامه ریزی می‌کند که اوقات فراغت سالمندان در آن مکان‌ها به خوبی سپری شود امکانات ورزشی از طریق شهرداری و اداره ورزش و جوانان برای این افراد مد نظر است، در راستای اقتضای سن و سال این سالمندان بسیاری از دستگاه‌ها را درگیر کردیم.

وی گفت: از این دستگاه‌ها به ویژه از بانک‌ها درخواست کردیم یک نگاه خاصی به ارائه خدمات به این قشر و مجموعه بازنشستگان داشته باشند و در دوران پیری نگاهی خاصی به ارائه خدمات به این قشر و مجموعه بازنشستگان داشته باشند چرا که این دوران نگاه خاص می‌طلبد.

وی تصریح کرد: به زعم ما سالمندان مرجع هستند و در این برهه از زمان به عنوان سالمند و پیران زمان باید مورد تکریم و احترام واقع شوند و نهایت سعی و تلاش ما این است که آنچه در توان سازمان بهزیستی و سایر دستگاه‌های مرتبط است در راستای ارائه خدمات مطلوب به این قشر باشد.

بوچانی با بیان اینکه باید به روزی برسیم که آیندگان بدانند سالمندان سرمایه‌های اجتماعی هر جامعه هستند، تاکید کرد: در شهرستان سرپل ذهاب مرکز روزانه توانبخشی سالمندان را داریم که روزانه ۳۵ نفر از این مددجویان خدمات و سرویس دریافت می‌کنند
که معمولا خدمات توانبخشی از جمله خدمات توانبخشی فیزیوتراپی و تست‌های بهداشتی و پزشکی و کارگاه‌های آموزشی در راستای تغذیه و آزمایشاتی مانند تست فشار خون و کلسترول انجام می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار