دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به آغاز اعمال محدودیت برق برای صنایع استان از اول هفته جاری، از هزینه سنگین این قطعی برای صنایع یاد کرد.
کد خبر: ۱۰۵۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵ 14 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا فرهاد مرزی، با بیان اینکه با شروع فصل گرما و بدلیل مشکلاتی که در زمینه کمبود برق در کشور وجود دارد اعمال محدودیت برق برای صنایع آغاز شده، گفت: در کرمانشاه از ابتدای هفته جاری محدودیت‌های برق صنعتی اعمال شد.

وی ادامه داد: هم اکنون روند اعمال محدودیت بدین شکل است که هر روز برق یکی از شهرک‌های صنعتی قطع خواهد شد.

دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال‌های گذشته برق همه یکجا قطع می‌شد، افزود: اینکه اکنون خاموشی هر روز به صورت منطقه‌ای اعمال می‌شود، نسبت به شرایط بد سال‌های گذشته کمی بهتر است.

مرزی از رایزنی‌های متعدد صورت گرفته یاد کرد تا صنایع کرمانشاه از قطع برق مستثنی شوند و عنوان کرد: با توجه به شرایط بیکاری و اقتصادی کرمانشاه سعی شد قطعی برق شامل صنایع استان نشود که متاسفانه این رایزنی‌ها تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی از تبعات خاموشی صنایع هم یاد کرد که علاوه بر زیانی که به تجهیزات، ماشین آلات و دستگاه‌ها وارد می‌کند، منجر به کاهش تولید صنایع نیز خواهد شد.

دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نتیجه این کاهش تولید را کاهش عرضه محصول در بازار و به تبع آن افزایش قیمت دانست و خاطرنشان کرد: نمونه این وضعیت را هم اکنون برای محصول سیمان شاهدیم که قیمت آن از هر تن ۴۸۰ هزار تومان به تنی یک میلیون تومان رسیده است.

مرزی معتقد است، با خاموشی صنایع علاوه بر زیانی که به تولیدکنندگان تحمیل می‌شود و گاهی نمی‌توانند به قراداد‌ها و تعهداتی که دارند عمل کند، مصرف کنندگان نیز به دلیل بالا رفتن قیمت تمام شده کالا‌ها متحمل زیان خواهند شد.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا بخش صنعت در اولویت تامین برق پایدار است، افزود: متاسفانه شرایط در کشور ما برعکس است و عمده تمرکز بر تامین پایدار برق خانگی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار