معاون اجرایی تعزیرات استان کرمانشاه با اشاره به بالا بودن میزان کم فروشی در اتحادیه خبازان، فروش کیلویی نان را به سود مردم و مصرف کنندگان دانست.
کد خبر: ۱۰۵۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲ 13 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا جلال عزتی ، با اشاره به مطرح شدن موضوع فروش کیلویی نان، گفت: این طرح به سود مردم است و جلوی بخش زیادی از تخلفات کم فروشی نان را خواهد گرفت.

وی از آمار بالای کم فروشی در خبازی‌ها یاد کرد و افزود: متاسفانه خبازان در صدر تخلفات کم فروشی قرار دارند و بسیاری از واحد‌های صنفی وزن مصوب برای نان را رعایت نمی‌کنند.

به گفته معاون تعزیرات استان کرمانشاه، این موضوع اجحاف در حق مصرف کننده است و اگر خبازی‌ها ملزوم به فروش نان کیلویی شوند دیگر مردم در این بخش متضرر نخواهند شد.

عزتی در پاسخ به این پرسش که آیا فروش کیلویی نان از کیفیت آن نمی‌کاهد نیز خاطرنشان کرد: این شیوه تاثیری بر کیفیت نان ندارد، زیرا با توجه به تعداد بالای خبازی‌هایی که در شهر کرمانشاه داریم، این واحد‌ها برای حفظ توان رقابتی خود مجبور به حفظ کیفیت نان هستند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر با فروش کیلویی نان، تمرکز نظارت‌ها عمدتا بر کیفیت نان خواهد بود تا جلوی تخلفات کیفی هم گرفته شود.

معاون اجرایی تعزیرات کرمانشاه با بیان اینکه همین حالا نیز امکان اجرای این طرح در کرمانشاه وجود دارد و شرایط مورد نیاز فراهم است، تاکید کرد: تنها چیزی که نیاز است دستگاه توزین است که عمده نانوایی‌ها آن را در اختیار دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار