مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ریزگرد‌ها و گرد و غبار بعد از ظهر امروز از استان خارج می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود فردا (پنجشنبه) گرد و خاکی در استان نداشته باشیم و یا به صورت خیلی رقیق شده مشاهده شود.
کد خبر: ۱۰۴۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵ 25 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «فیروز دولتشاهی»، استان کرمانشاه را اولین استان درگیر با ریزگرد‌ها عنوان کرد و افزود: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، هوای استان امروز، صاف و غبارآلود است که پیش بینی می‌شود بتدریج از غلظت غبار در غالب نقاط استان کاسته و تا بعدازظهر امروز این گرد و غبار از سمت شرق استان خارج شود.

وی گفت: هرچند مجدداً شرایط برای تشکیل توفان‌های گرد و خاک جدید در منطقه و نفوذ غبار به جو نواحی مرزی فراهم می‌شود، اما به دلیل محدودیت در تشکیل، غبار حاصل از این توفان ها، به شدت و گستردگی روز‌های اخیر نخواهد بود لذا طی روز‌های آتی اگر غباری در جو استان مشاهده شود غالباً در نواحی مرزی نمود خواهد داشت.

دولتشاهی با اشاره به اینکه فعلا از بارش در استان کرمانشاه خبری نیست ادامه داد: در روز جمعه نیز پدیده خاصی برای سطح استان پیش بینی نمی‌شود و دمای هوا که در نقاطی کاهش یافته از روز پنجشنبه به آرامی روندی رو به افزایش خواهد یافت.

شدت گرد و غبار در ۲ روز گذشته منجر به تعطیلی ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها در استان کرمانشاه شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار