تابناک کرمانشاه گزارش می دهد:
بر اثر ورود ریزگردها به سطح استان از بعد از ظهر روز گذشته، شمار مراجعه کنندگان تنفسی به مراکز درمانی طی ٢۴ ساعت گذشته به ٣١١ مورد رسید که نسبت به دیروز با افزایش همراه بوده و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی انتظار می رود با وزش باد از بعد از ظهر امروز شاهد کاهش غلظت گرد و غبار در سطح استان باشیم.
کد خبر: ۱۰۴۶۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷ 24 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه از بعد از ظهر روز گذشته (دوم خرداد) ورود هسته جدیدی از ریزگردها به استان کرمانشاه منجر به تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، ادارات و بانک ها گردید بر اساس اعلام سازمان حفاظت از محیط زیست، بسیاری از شهرستان های استان به لحاظ شاخص آلودگی هوا در شرایط بحرانی قرار دارند و آمار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی بر اثر آلودگی هوا نیز افزایش یافته است.

مهدی محمدی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این راستا اظهار کرد: تا ساعت ۸ صبح اول خرداد ماه ۲۷۹ مورد مراجعه کننده تنفسی به مراکز درمانی داشتیم و این آمار تا ساعت 8 صبح امروز 311 مورد بوده است که نشان از افزایش آمار مراجعه کنندگان تنفسی است، مراجعین به بیمارستان های محمد کرمانشاهی، امام رضا (ع) و امام‌ خمینی (ره) مراجعه کردند.


شاخص کیفی آلودگی هوا در ۵ شهرستان ِ استان  بحرانی است


مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه نیز در خصوص وضعیت شاخص آلودگی هوا در استان اظهار کرد: شاخص ساعتی کیفیت هوا AQI تا ساعت  10صبح مورخ امروز، سوم خرداد ماه برای ایستگاههای 5 شهرستان استان وضعیت بحرانی را نشان می دهد.

وی افزود: ایستگاه های قصرشیرین، سرپل ذهاب، پاوه، اسلام اباد غرب، کنگاور و کرمانشاه عدد شاخص 500 و وضعیت بحران را نشان می دهند.


استان های خوزستان، کرمانشاه و ایلام نزدیکترین مراکز به هسته طوفان گرد و غبار


در ادامه فیروز دولتشاهی مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه اظهار کرد: امسال متاسفانه به دلیل خشکسالی های گذشته و وضعیت حاکم بر مناطق عراق و اردن شرایط برای مهیا شدن طوفان وجود دارد.

وی درگیری ۷ الی ۸ روز از طول یک ماه با شرایط جوی همراه با گرد غبار را محتمل دانست و گفت: این شرایط را متاسفانه در سال های گذشته نداشتیم اما امسال با آن مواجهیم، پدیده ای که از بعد از ظهر روز گذشته وارد استان شد منجر به کاهش دید افقی شده است.

مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه دید افقی ۱۰ هزار متر نرمال است، تصریح کرد: در حال حاضر دید افقی در کرمانشاه ۷۰۰ متر، روانسر ۴۰۰ متر، اسلام آباد ۱۰۰۰ متر، کنگاور ۵۰۰ متر، سنقر ۷۰۰ متر، سرپل ذهاب ۵۰ متر، ثلاث باباجانی ۷۰۰، جوانرود ۸۰۰ و گیلانغرب ۲۰۰ متر است.

وی گفت: با وجود این انتظار وزش باد را خواهیم داشت که بر اثر آن از بعد از ظهر امروز از غلظت گرد و غبار کاسته شود

دولتشاهی تاکید کرد: اگر چه باز هم شاهد شکل گرفتن گرد و غبار در کشور عراق از بعد از ظهر امروز هستیم و شرایط برای شکل گرفتن گرد و غبار و طوفان بعدی مهیا است،اما ۲۴ ساعت پیش رو با غلطت گرد و غبار در استان مواجه نخواهیم بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار