مسئول بانک شیر مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) :
مسئول بانک شیر مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) گفت:در بانک شیر، شیرهای اهدایی مادران را به روش صحیح جمع آوری و آماده سازی می نماییم تا شیر این مادران جهت ارائه به شیر خوارانی که نارس یا بیمارند و از شیر مادر خود محروم هستند، آماده گردد، مادرانی که فرزند زیر یکسال دارند تقاضا می کنیم در این کار خداپسندانه که اهدای زندگی به نوزادان است، شرکت کنند.
کد خبر: ۱۰۴۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶ 23 May 2022

آرزو زنگنه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه به بهانه روز جهانی اهداء شیر اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت و یونیسف برای نوزادانی که به هر دلیل از شیر مادر خود محروم هستند شیر دایه و یا شیر مادران دیگر را که آماده و پاستوریزه شده باشد توصیه می‌کنند، به دلیل اهمیت موضوع، "۱۹ ماه می "روز جهانی اهدای شیر نامگذاری شده است.

وی افزود: بانک شیر مادر محلی است که شیر‌های اهدایی مادران را به روش صحیح جمع آوری و آماده سازی می‌نماید تا شیر این مادران جهت ارائه به شیر خوارانی که نارس یا بیمارند و از شیر مادر خود محروم هستند، آماده گردد، بانک شیر مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) به عنوان اولین بانک شیر استان و پنجمین بانک شیر کشور در شهریور ماه ۱۳۹۸ کار خود را آغاز کرد.

زنگنه با اشاره به این موضوع که به طور میانگین روزانه برای ۳ تا ۷ نوزاد در داخل بیمارستان امام رضا (ع) حتی روز‌های تعطیل شیر ارسال می‌کنیم، تصریح کرد: علاوه بر این موارد، درخواست‌هایی از مراجعین سرپایی نیز داریم که به دلایلی نوزاد نمی‌تواند از شیر مادر استفاده کند، همچنین درخواست‌هایی از بیمارستان‌های دیگر به ویژه بیمارستان محمد کرمانشاهی به بانک شیر بیمارستان امام رضا (ع) ارجاع داده می‌شود.

مسئول بانک شیر مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) عنوان کرد: در مجموع روزانه به میزان نیم تا یک لیتر شیر از بانک شیر این مرکز به نوزادان داخل بیمارستان، یا خارج از بیمارستان اهداء می‌شود، از ابتدای تاسیس بانک شیر در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) تا کنون، بیش از ۱۵۰۰ نوزاد از بانک شیر این مرکز شیر دریافت کرده و حدود ۱۰۰ مادر اهداء کننده ثابت شیر داریم.

وی تاکید کرد: معمولا نوزدان بستری بخش که نارس و با وزن پایین متولد می‌شوند، دریافت کننده اصلی این شیر‌ها هستند و خوشبختانه طی این مدت حتی یک مورد هم بیماری NEC که در اثر مصرف شیر خشک ایجاد میشود مشاهده نشده است. (بیماری NEC بیماری است که در آن نوزادان نارس به علت عدم تحمل شیر خشک دچار پارگی روده میشوند.)

زنگنه در پایان از مادرانی که فرزند زیر یکسال دارند تقاضا کرد در کار خداپسندانه اهدای شیر شرکت کنند و اظهار کرد: برای این امر به بانک شیر بیمارستان امام رضا (ع) واقع در طبقه دوم این بیمارستان مراجعه کنند چرا که اهدای شیر اهدای زندگی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار