کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: موجی کم رطوبت از امروز (دوشنبه) تا ظهر چهارشنبه جو منطقه را تحت تاثیر می‌گیرد و مجدداً شرایط را برای ورود نفوذ غبار به جو استان فراهم می‌کند.
کد خبر: ۱۰۴۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳ 23 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از فارس شهناز حق‌پرست کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اعلام سطح نارنجی هواشناسی برای استان، اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، موجی کم رطوبت از امروز (دوشنبه) تا ظهر چهارشنبه جو منطقه را تحت تاثیر می‌گیرد.

وی ادامه داد: این موج علاوه بر رشد ابر و در بعضی ساعات وزش باد شدید توام با گردوخاک محلی، مجدداً شرایط را برای تشکیل توفان گردوخاک در منطقه و نفوذ غبار به جو استان فراهم خواهد کرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: غبار که مطابق معمول در نواحی مرزی و نزدیک به هسته توفان (عراق)، از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود؛ نسبت به روز گذشته، با غلظت و گستردگی بیشتری، سبب کاهش دید و کیفیت هوا در سطح استان خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دو روز پایانی هفته اگر غباری در جو استان مشاهده شود؛ غالباً رقیق خواهد بود. همچنین دمای هوا که امروز تغییرات چندانی نخواهد داشت؛ از فردا تا چهارشنبه بطور نسبی کاهش و در سایر روز‌های هفته به آرامی افزایش می‌یابد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار