مدیر سلامت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه، بوی بد ناشی از پساب کارخانه خمیر مایه اسلام‌آبادغرب را نگران کننده و یک تهدید زیست محیطی دانست و گفت: از مسوولان استان درخواست می‌کنیم که هرچه سریعتر اقدامات مداخله‌ای لازم برای رفع این مشکل صورت گیرد.
کد خبر: ۱۰۴۶۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵ 23 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛ دکتر «امیر کرمی» روز یکشنبه در خصوص اقدامات انجام شده برای رفع مشکل بوی بد ناشی از پساب کارخانه خمیر مایه اسلام‌آبادغرب، افزود: چندین سال از راه اندازی این کارخانه می‌گذرد و بوی بد ناشی از پساب آن زندگی مردم را مختل کرده است و اگر از نزدیکی این کارخانه عبور کرده باشید، بوی نامطبوع متساعد شده از این واحد تولیدی بسیار آزاردهنده است.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته همکاران ما در مرکز بهداشت شهرستان اسلام آبادغرب در این خصوص مکاتبات لازم را با فرمانداری و محیط زیست انجام دادند و منجر به تعطیلی و پلمب کارخانه در چند سال گذشته شد.

مدیر سلامت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: باتوجه به بیولوژیک بودن سیستم تصفیه فاضلاب اسلام آبادغرب، سازمان محیط زیست اجازه ریخته شدن پساب کارخانه خمیرمایه را به دلیل وجود مواد شیمیایی در آن و اشکالاتی که در تصفیه فاضلاب خانگی شهرستان ایجاد می‌کند، نمی‌دهد.

وی افزود: بنابراین پساب این کارخانه و تمام واحد‌های شهرک صنعتی اسلام آبادغرب به فاضلاب شهری ریخته نشده و در کانال‌های حفر شده در طبیعت رها می‌گردد.

دکتر کرمی تاکید کرد: متاسفانه باوجود مکاتبات انجام شده تاکنون این مشکل حل نشده و با راه اندازی مجدد این کارخانه در سال گذشته، بوی بد ناشی از عدم تصفیه پساب آن موجب گلایه مردم شهرستان شده است.

وی اظهار داشت: در این خصوص تذکرات لازم از سوی مرکز بهداشت اسلام آبادغرب به مسوولان کارخانه داده شده که بروز این مشکل را از کار افتادن سیستم تصفیه پساب داخلی عنوان کرده اند و اظهار داشته اند سیستم تصفیه خریداری شده و به زودی از گمرک ترخیص و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیر سلامت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه در پایان گفت: این موضوع به تازگی در کارگروه رفع موانع تولید در استانداری مطرح شد و تا پایان تیرماه به مدیرعامل کارخانه خمیرمایه اسلام آبادغرب فرصت داده شد تا استاندارد‌های محیط‌زیستی را رعایت و میزان آلودگی این کارخانه را تا حدمجاز و استاندارد پایین بیاورد و سیستم تصفیه خانه که سفارش داده شده در اسرع وقت نصب شود در غیر این صورت از فعالیت این کارخانه جلوگیری خواهد شد.

شهرستان اسلام آبادغرب با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار