رئیس اتحادیه کافه قنادان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس اتحادیه کافه قنادان کرمانشاه گفت: به دنبال افزایش حدود دو برابری نرخ شیر و شکر هر کیلوگرم بستنی خامه‌ای ٧٠ هزار تومان و هر کیلوگرم بستنی پسته‌ای با قیمت ٨٣ هزار تومان به فروش می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۴۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴ 23 May 2022

محمدرضا ناصری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: به دنبال تب و تاب ناشی از افزایش قیمت برخی از کالا‌ها و کمبود برای دیگر، خوشبختانه فعالیت قنادی‌های سطح شهر همچنان روال عادی خود را دارد اگر چه با افزایش قیمت همراه بوده است.

وی افزود: فروش هر کیلو شیرینی کره‌ای دانمارکی در حال حاضر با قیمت ۷۹ هزار تومان و هر کیلو شیرینی‌تر با قیمت ۹۰ هزار تومان با ۳۰ الی ۳۵ درصد افزایش قیمت نسبت به گذشته به مشتریان عرضه می‌شود، اگر چه با توجه به افزایش قیمت خامه که در هر کیلوگرم آن حدود ۲۷ هزار تومان افزایش قیمت ایجاد شده، درخواست نرخ جدید برای شیرینی‌تر داده ایم.

رئیس اتحادیه کافه قنادان کرمانشاه به افزایش قیمت بستنی هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم بستنی خامه‌ای ۷۰ هزار تومان و هر کیلوگرم بستنی پسته‌ای ۸۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه قیمت‌ها در سطح شهر یکسان نیست، خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه کافه قنادی‌ها به دو دسته درجه یک و درجه دو تقسیم می‌شوند کافه قنادی‌های درجه ۲ قیمت محصولات نرخ نامه‌ای خود را با حدود ۱۵ درصد کاهش نسبت به واحد‌های صنفی درجه ۱ عرضه می‌کنند.

ناصری با اشاره به اینکه عرضه سایر محصولات خارج از نرخ نامه به صورت توافقی است، یادآور شد: علی رغم اینکه قیمت محصولات افزایش یافته حتی اگر قیمت شیرینی آزاد شود با توجه به کاهش چشمگیر فروش که حدودا ۴۰ الی ۵۰ درصد بوده، برخی واحد‌های صنفی دچار مشکل شدند.

وی با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه و انرژی شامل آب، برق و .. گفت: برخی واحد‌ها تصمیم به تغییر شغل و یا تعدیل نیرو داشتند و خرید آرد نیز با افزایش قیمت چشمگیری همراه بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار