مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: جاماندگان از دریافت یارانه‌ها تا اواخر وقت امروز می‌توانند نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.
کد خبر: ۱۰۴۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲ 22 May 2022

مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص آخرین جزئیات طرح مردمی سازی و اصلاح نظام یارانه ها، اظهار کرد: افرادی که یارانه‌ها را دریافت نکردند شامل دو دسته هستند، افرادی که یارانه معیشتی به حسابشان واریز نشده و جزء دهک دهم قرار گرفتند، همانطور که مستحضرید در مرحله ۱۳۵ واریز یارانه‌ها افرادی که در دهک دهم جامعه قرار گرفتند از فرآیند دریافت یارانه حذف شدند، این افراد در صورت اعتراض به دهک خود می‌توانند به سایت حمایت به آدرس hemayat. Mcls. Gov.ir مراجعه و اعتراض نمایند.

وی افزود: بر اساس دهک بندی خانوار‌ها به هر نفر از اعضای خانوار شامل دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و به دهک ۴ تا ۹، ۳۰۰ هزار تومان یارانه تعلق گرفته است، اما مبلغ واریز شده تا زمان اعلام دولت قابل برداشت نیست.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه برخی خانوار‌ها از تسهیلات ایام کرونا استفاده کردند، اقساط این تسهیلات از یارانه آن‌ها کسر شده، با توجه به اینکه ممکن است برای برخی این سوال پیش بیاید که مبلغ ۳۰۰ هزار تومان یا ۴۰۰ هزار تومان به صورت کامل به حسابشان واریز نشده در واقع این مبلغ بابت قسط تسهیلات کرونا از حسابشان کسر شده است.

وی گفت: یارانه واریز شده برای ۲ ماه شامل اردیبهشت و خرداد ماه است، یعنی دو پرداخت همزمان واریز یارانه برای حساب سرپرست خانوار داشتیم، معترضانی که اطلاعاتشان در سایت حمایت ثبت شده و اعتراض می‌کنند، در صورتی که این اطلاعات صحت داشته و تایید شود، یارانه‌ها در آینده به حسابشان واریز می‌شود.

وی ادامه داد: اخیرا رئیس جمهور دستور داده، افرادی که در سایت حمایت اعتراض خود را ثبت کردند یارانه یک ماه به حسابشان واریز شود و صحت را بر این بگذاریم که اطلاعات وارد شده از سوی آن‌ها در سایت حمایت درست است و وزارت کار مکلف شده ظرف یک ماه اعتراض این متقاضیان را بررسی کند، چنانچه اطلاعاتشان صحت داشت یارانه به حسابشان واریز شده و قابل برداشت است و در صورتی که اطلاعات شان صحت نداشت، پولی که به حسابشان واریز شده مجددا به حساب دولت بر می‌گردد.

وی تصریح کرد: دغدغه مهم برخی افراد این است که برخی از آن‌ها پیشتر برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده بودند و یا اینکه ثبت نام کرده و انصراف دادند و اکنون متقاضی دریافت یارانه هستند این افراد می‌توانند بنابر اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها که اعلام کرده افرادی که تمایل به ثبت نام دریافت یارانه دارند یا از اخذ یارانه جا مانده و یا متقاضی جدید هستند، به سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها به آدرس my. Gov. Ir مراجعه و ثبت درخواست برقراری یارانه برای خانوار خود انجام دهند، زمان ثبت نامشان هم از هفته گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد، اگر چه بنابر اعلام مهلت ثبت نام تا اول خرداد ماه قرار داده شده، اما مجددا اطلاعیه‌هایی منتشر شد که مردم نگران نباشند این ثبت نام مجددا قابل تمدید است.

احمدی تاکید کرد: طرح جداسازی یارانه نیز برای موارد ازدواج، فوت، زندانی و .. که متولی آن فرمانداری است و از طریق دفاتر پلیس به علاوه ۱۰ کار جداسازی شان انجام می‌شود، اما فعلا نیازی به مراجعه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها نیست همین دو سایتی که اعلام کردیم یکی برای اعتراض و یا ثبت نام جدید کافیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار