استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: باید زیرساخت ها و برنامه ریزی ها برای پذیرش ٢ و نیم میلیون زائر امام حسین (ع) در ایام اربعین حسینی در کرمانشاه انجام شود.
کد خبر: ۱۰۴۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸ 19 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه استاندار کرمانشاه در نشست ستاد اربعین که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به کلام رهبری در راستای خدمت مردم کرمانشاه به زوار امام حسین (ع) اظهار کرد: این سخنان تکلیف همه ما را مشخص می کند در استان دارای چه جایگاه ارزشمندی است در گذشته کاروان سراهای زیادی در طول مسیر داشتیم، اگر چه قدری به این موارد بی توجهی شد،  مهر مهمان نوازی زائرین امام حسین (ع) بر پیشانی مردم کرمانشاه نقش بسته است و خود را خادم امام حسین (ع) و زوار آن می دانند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به برخی روایات مبنی بر اهمیت خدمت به زوار اباعبدالله الحسین (ع)، افزود:  در روز عرفه خداوند اول به زائر امام حسین (ع) توجه می کند بعد به زائر خودش که این نشان از عظمت جایگاه امام سوم شیعیان است و به فرموده رهبری توفیق خدمت به زوار حسینی از بزرگترین افتخارات مردم کرمانشاه است و خادمین اربعین خادمان خداوند هستند که هر قدمی که برای امام حسین برداشته شود ثواب حج خانه خدا را دارد.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا در کرمانشاه برنامه ریزی برای اربعین انجام نشده که بازدید روز گذشته مشخص کرد بهترین مسیر و منظم ترین محل که دارای زیرساخت مناسب است مرز خسروی کرمانشاه است و هیچ مرزی در کشور زیرساخت ها و آمادگی مانند کرمانشاه ندارد و نباید بسته باشد، به این ترتیب باید آمادگی پذیرایی از ۲ و نیم میلیون زائر را در کرمانشاه داشته باشیم، تمامی مدیران اجرایی باید زیرساخت هایشان را برای ۲ و نیم میلیون نفر تکمیل کنند.

امیری مقدم با بیان اینکه روز گذشته تفاهم نامه و تعهداتی برای استان های معین در راستای اربعین ایجاد شد که موظف به انجام آن شدند و در ادامه تصریح کرد: به مدیران کشوری از جمله هلال احمر و بنیاد مستضعفان نیز اعلام کردیم که براین اساس فعالیت های عمرانی بر عهده بنیاد باشد که علاوه بر کارهای خدماتی و موکب ها کارهای ویژه مانند ایجاد پارکینگ یا ساخت موکب در مسیر صورت گیرد، در خصوص مرز سومار نیز زیرساخت ها دچار مشکل است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به جلسه ای که اخیرا با استاندار دیاله برگزار شد، یادآور شد: طرف عراقی اعلام آمادگی کردند که کمک فراوانی خواهند کرد و نماینده حشدالشعبی قول مساعد دادند تمام توان خود را می گذارند تا مشکلی برای زائرین ایرانی نباشد.

امیری مقدم با تاکید بر اینکه مرز خسروی باید همیشگی و به صورت دائم و منظم و فعال نگه داشته شود، گفت: عبور از مرز زمینی هزینه سفر کربلا را برای مردم تا ۵۰ درصد کاهش می دهد و لازم است مدیران اجرایی وظایف محوله در این زمینه را اجرا کنند ، همچنین قرار بر این شده که شهرداران مرکز این ۵ استان را به عنوان معین شهرداری کرمانشاه قرار دهند و شهرداری کرمانشاه طول مسیر را پوشش دهد.

وی با بیان اینکه هر کاری که برای زیرساخت ها انجام می دهیم باید تا سال های آینده تضمین شده باشد، به برنامه هایی که در جلسه روز گذشته در راستای اربعین مطرح شد، اشاره کرد و گفت: در جلسه دیروز بحث انتقال آب شرب منطقه سومار که از مشکلات اساسی است مطرح و از سوی نماینده ویژه وزیر نیرو تعهداتی در این زمینه داده شد، احداث پست ۶۳ کیلوواتی قصر شیرین و کمک برای ایجاد کارخانه آب بسته بندی شده در منطقه همچنین حمایت از آبفای استان داده شد.

وی با تاکید بر اهمیت کار برای اربعین باید از روی علاقه انجام شود، گفت: بر اساس کلام رهبری مسیر، مسیر ملی است و همه کشور باید در این برنامه حضور داشته باشند، از اورژانس، هلال احمر، راهداری، مخابرات، بانک ها و راه و شهرسازی، فرماندار، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، اداره اطلاعات درخواست می کنیم، در حوزه کاری خود برنامه ریزی برای پذیرایی از ۲ و نیم میلیون نفر زائر داشته باشند.

امیری مقدم در ادامه ابراز کرد: پوشش دهی جاده ها از سوی اورژانس، هلال احمر و راهداری، انجام شود، نباید جاده ای که به سمت حرم امام حسین (ع) می رود مشکل دار و لغزنده باشد اگر در طول مسیر از بروز مشکل برای یک نفر نیز جلوگیری کنیم قابل قبول است.
باید شرایط برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل را ایجاد کنیم، توجه داشت، عقب افتادگی در کرمانشاه در اربعین زیاد است اما زیرساخت ها هم زیرساخت های بسیار مناسبی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار