استاندار کرمانشاه:
نشست مشترک استانداران کرمانشاه و دیاله عراق به منظور تقویت و رونق مبادلات تجاری و همکاری مشترک برای برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ 18 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه؛ «بهمن امیری مقدم» در دیدار با مثنی التمیمی استاندار دیاله عراق ضمن تشریح یکی از محورهای جلسه با هدف افزایش تبادلات تجاری گفت: ظرفیت های مرزی کرمانشاه و استان دیاله می تواند به تقویت مبادلات تجاری کمک کند.

وی افزود: با تکمیل زیرساخت های مرزی، پایانه های تجاری و مسافری و تسهیل امور بازرگانی با رویکرد بهبود فرآیندها می توان زمینه گسترش مبادلات تجاری را فراهم کرد.

امیری مقدم، موقعیت کرمانشاه را به لحاظ دارا بودن مرز مشترک با بخش کُردی و عربی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در این دیدار نیز برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی به توافق های رسیده ایم که با پیگیری طرفین به مرحله اجرا درخواهد آمد و بی شک در رونق اقتصادی استان، اشتغالزایی پایدار و بهبود معیشت مرزنشینان نیز موثر خواهد بود.

استاندار کرمانشاه به تقویت روابط تجاری و اقتصادی ایران و عراق در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: روابط نزدیک دو کشور و دارا بودن اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تاریخی زمینه مناسبی برای افزایش تعاملات و مبادلات است که به صورت کلان نیز پیگیری می شود.

وی از ايجاد اشتغال پايدار، توسعه صادرات و مبادلات تجاري و رونق معيشت مرزنشينان به عنوان مزاياي گسترش بازارچه‌هاي مرزي نام برد و گفت: از این دیدار به عنوان یک فرصت براي گسترش مبادلات تجاري و افزايش درآمد زايي مردم در كنار اشتغال پايدار استفاده خواهیم کرد.

مقام ارشد استان از همکاری و تعامل مطلوب و مناسب برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی (ع) خبر داد و گفت: تکمیل زیرساخت های مرزها در هر دو کشور برای تقویت رفاه زائرین امری ضروری است و با توجه به اینکه کرمانشاه دیار دلدادگان و عاشقان اهل بیت (ع) و دروازه اصلی عتبات عالیات است انتظار داریم همکاری مناسبی برای خدمتگزاری به زوار حسینی انجام و موضوع تسهیل امور نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی عملياتي و اجرايي كردن تفاهم هاي صورت گرفته بين استان كرمانشاه و استان هاي مرزي عراق را بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: در سفرهاي آتي و در ديدار باهيات هاي عراقي اين موضوع را با رويكرد توسعه و تعميق بيش از پيش سطح روابط و همكاري های بين كرمانشاه و استانهاي مرزي عراق پيگيري خواهيم كرد.

شایان ذکر است؛ استان کرمانشاه به لحاظ پتانسیل‌های تجاری و ظرفیت‌های صادراتی در کشور بسیار قابل توجه است.
استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن پنج مرز رسمی و يك بازارچه ، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار