به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، در شهر کرمانشاه ۷۰۰ لیتر بر ثانیه پساب تولید می‌شود که امکان بازچرخانی آن برای استفاده صنایع وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۴۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ 15 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علیرضا کاکاوند، با اشاره به شرایط خشکسالی و کم آبی چند سال اخیر و محدودیت‌هایی که در زمینه منابع آبی حتی برای مصارف شرب ایجاد شده، گفت: در چنین شرایطی بازچرخانی پساب به عنوان منبع غیرمتعارف برای تامین آب مورد نیاز صنایع به موضوعی اجتناب ناپذیر تبدیل شده است.

وی ادامه داد: این کار هم به تامین آب مورد نیاز صنایع کمک می‌کند، هم مدیریت منابع آب را به همراه دارد و هم به جلوگیری از آلودگی محیط زیست کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه معتقد است، صنایع بزرگ و آب بر مانند صنایع شیمیایی، نفت، پتروشیمی و ... می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

کاکاوند با بیان اینکه در شهر کرمانشاه ظرفیت خوبی برای تامین پساب و بازچرخانی آن برای صنایع وجود دارد، خاطرنشان کرد: هم اکنون پساب جمعیتی بالغ بر ۳۲۵ هزار نفر معادل ۷۰۰ لیتر بر ثانیه، برای بازچرخانی و استفاده صنایع از آن در کرمانشاه وجود دارد.

وی افزود: شرکت آبفا استان کرمانشاه در حال حاضر ظرفیت تامین ۷۰۰ لیتر پساب جهت استفاده صنایع را دارد که با تکمیل مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه این ظرفیت به ۱۴۰۰ لیتر در ثانیه خواهد رسید.

به گفته این مسئول، صنایع می‌توانند با تقبل هزینه مطالعات، آماده سازی و انتقال پساب به واحد‌های صنعتی و سرمایه گذاری برای انتقال پساب از خروجی تصفیه خانه فاضلاب تا محل مصرف، تا حد فراوانی در حفظ منابع آبی موجود تاثیرگذار باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اعلام آمادگی نیروگاه بیستون و نیز پروژه در حال ساخت پتروپالایش آناهیتا برای استفاده از پساب، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرایی شدن این طرح، کمک بسزایی به حفظ منابع آب کرمانشاه شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار