امام جمعه کرمانشاه:
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم دهه کرامت گفت: برنامه‌های این ایام به منظور ترویج و تبلیغ دین صورت می‌گیرد و باید به تمام مختلف سطح استان از جمله روستا‌ها و بخش‌ها منتقل شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱ 15 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه آیت الله مصطفی علما در نشست خبری به مناسبت هفته کرامت اظهار کرد: هدف تمام این برنامه‌ها و سخنان  تبلیغ اسلام و دین است اسلامی که رسول خدا و امامان معصوم فدای آن شدند.

وی با بیان اینکه امام اسلام را زنده کرد، افزود: امام خمینی (ره) این انقلاب و مقاومت را به سراسر کشور‌های اسلامی صادر کرده است و اسباب و ابزار امام(ره) همین مناسبت‌ها و برنامه‌ها بود.

امام جمعه کرمانشاه از لزوم اجرای برنامه‌های دهه کرامت در دهیاری ها، روستا‌های بزرگ و بخشداری ها، سخن گفت و تصریح کرد: خلاصه تمام این کارها، ترویج و تبلیغ دین اسلام است که با پرچم، ابزار، وسایل و شیوه‌های گوناگون صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر بهره گیری از فضا‌های مختلف برای تبلیغ دین و برگزاری مراسم در مناسبت‌های مختلف
دینی افزود: مقام معظم رهبری راجع به فضای مجازی توصیه می‌کنند که این فضا معایب و مزایایی دارد و باید از آن بهره گرفت، سعی کنیم با نیت خالص به میدان بیاییم و کار و تلاش کنیم، لذا از ابتکارات دین و معصومین هم بهره بگیریم.

امام جمعه کرمانشاه تشریح کرد: امروز یکسری مشکلات داریم، به موضع گیری‌های رهبری نگاه می‌کنند، سعی کنیم از موقعیت‌ها نهایت استفاده کنیم و نظرات افراد متخصص را به کار گیریم.

آیت الله علما تاکید کرد: طبخ و توزیع اطعام در میان مردم در این ایام کار مثبتی است که در گوشه و کنار خیابان‌ها صورت گیرد.

در ادامه نشست جعفر امامان در خصوص اجرای برنامه‌های دهه کرامت در استان کرمانشاه با اشاره به اجرای این برنامه‌ها در ایام پیش از شیوع کرونا، اظهار کرد: امسال با کاهش موج ویروس کرونا در سراسر کشور و در پیش بودن ایام دهه کرامت از میلاد حضرت معصومه تا میلاد حضرت رضا (ع) با همکاری دستگاه‌ها برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود.

وی افزود: هر چند امسال روز سوم یا چهارم دهه کرامت مصادف با سالروز ارتحال امام و قیام ۱۵ خرداد است و با سال‌های معمول تفاوت دارد، به این ترتیب فاصله‌ای را باید مراعات کنیم و روز ۵ دهه کرامت مجددا برنامه‌ها از سر گرفته شود، یکی از ابزار جدی جذب جوانان به فرهنگ اهل بیت این است که معاندین اعلام کنند تشیع فقط فرهنگ عزاداری است بنابراین برگزاری اعیاد و جشن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های خیابانی و محله‌ای بعد از ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد که به جشن میلاد امام رضا (ع) ختم می‌شود، ادامه داد: این برنامه‌ها شامل بازسازی صحن و سرای امام رضا در پارک شرقی، حضور کاروان شادی در محلات، حضور خدام امام رضا و پرچم متبرک از ۱۶ خرداد ماه، استفاده از ظرفیت رسانه‌ای در راستای پوشش دهی این ایام که در سال‌های پیش از ایام کرونا اجرایی می‌شد.

وی با بیان اینکه کانون‌های مختلف خادمیاران رضوی خدمت به مردم را در این ایام در دستور کار دارند، تصریح کرد: کاروان‌هایی در حوزه سلامت مباحث آزادی زندانیان به کار گرفته می‌شوند که خوشبختانه در همین راستا رقمی حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای آزادی ۸ زندانی به کار گرفته شد، سه سال قبل یک پیاده روی خانوادگی انجام شد که امید است امسال هم بتوانیم انجام دهیم، تلاوت قرآن کریم، رسیدگی به محرومین.
سفره اطعام رضوی که اگر امسال هم مانند سال‌های گذشته این برنامه‌ها اجرا شود، بسیار مغتنم خواهد بود.

لازم به ذکر است که اوقاف در ۷ شهرستان و ۱۵ بقعه شاخص کاروان شادی، مسابقه کتابخوانی، برنامه دختران آفتاب با ۸۰ جایزه را در دهه کرامت برگزار می‌کند که مجموعه برنامه‌ها با توجه به دارا بودن بستر‌های لازم در فضا‌های مذهبی اجرا می‌شود.

فرماندار کرمانشاه در ادامه بر انتخاب چند مسجد در چند محله با رویکرد محلات حاشیه به منظور برگزاری مراسم این ایام تاکید کرد و گفت: در بخش‌ها و روستا‌ها مردم ارادت ویژه‌ای به اهل بیت دارند پیشنهاد می‌کنم امسال یک بابی باز کنیم که در مراکز بخش‌ها و دهستان‌ها و روستا‌های بزرگ  مراسم برگزار شود.

وی افزود: کاروان خودرویی علاوه بر برگزاری مراسم‌ها در نقاط مختلف به شکل محدودتری با پرچم‌های زیبا، پیام‌هایی را منتقل می‌کند و باید در جهت مردمی سازی این برنامه‌ها تلاش کنیم در اصناف در مرکز بازار و خیابان‌های پر ازدحام نیز همراهی اهل کسب جلوه‌ای ویزه‌ای به این ایام می‌دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار