استاندار کرمانشاه با اشاره به وجود پروژه‌های ورزشی فراوان در استان، گفت: یکی از مهمترین آن‌ها دهکده المپیک است که حتما در سفر رئیس جمهور تعیین تکلیف خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰ 15 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، "بهمن امیری مقدم" شامگاه شنبه در جلسه شورای ورزش استان که در سالن شهید هادیان مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: راه اندازی دهکده المپیک می‌تواند نقش مهمی در توسعه ورزش‌های همگانی و قهرمانی استان داشته باشد.

وی ادامه داد: تکمیل و افتتاح دهکده المپیک کرمانشاه یکی از مواردی است که حتما در سفر آتی رئیس جمهور به صورت جدی پیگیری و تلاش خواهیم کرد تا با جذب اعتبارات لازم هرچه سریعتر این پروژه مهم را به بهره برداری برسانیم.

امیری مقدم تصریح کرد: بهره برداری از این پروژه مهم و دیگر پروژه‌های در دست احداث می‌تواند به جذب میزبانی مسابقات مهم کشوری و حتی بین المللی و جهانی کمک و این خود نقش زیادی در رشد اقتصادی و گردشگری استان خواهد داشت.

استاندار: دهکده المپیک کرمانشاه در سفر رئیس جمهور تعیین تکلیف می‌شود

استاندار کرمانشاه ادامه داد: البته در خصوص میزبانی مسابقات باید به کیفیت آن هم توجه شود و مهمانانی که وارد استان می‌شوند با جاذبه‌های گردشگری و توانمندی‌های استان نیز آشنا شوند، چرا که این کار می‌تواند آن‌ها را به معرف خوبی برای قابلیت‌های کرمانشاه تبدیل کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با وجود زیرساخت‌های مناسبی که در استان وجود دارد می‌توانیم میزبانی رویداد‌های مختلف ورزشی را عهده دار شویم.

امیری مقدم تصریح کرد: پس از کسب میزبانی هیات‌های ورزشی جذب کمک از فدراسیون‌های خود را حتما در دستور کار قرار دهند و امکانات لازم را اخذ کنند تا میزبانی به نحو شایسته‌ای انجام و فشار مالی زیادی هم به آن‌ها وارد نشود.

مدیر ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت ایجاد نشاط در جامعه، گفت: مردم ما به خاطر برخی مشکلاتی که وجود دارد نیاز به نشاط و شادمانی دارند که ورزش می‌تواند این روحیه شادابی را به آن‌ها تزریق کند.

وی گفت: یکی از راه‌هایی که نشاط را در جامعه میان مردم تزریق می‌کند ورزش همگانی است که در این راستا اداره کل ورزش و جوانان با همکاری شهرداری و دیگر نهاد‌های مسئول باید زمینه برگزاری این ورزش‌ها را در سطح استان و نقاط مختلف آن فراهم کنند.

امیری مقدم همچنین خواستار استفاده از ظرفیت حیاط و سالن‌های مدارس در محلات مختلف برای ورزش شد و افزود: در ساعات تعطیلی، این اماکن باید در اختیار نوجوانان و جوانان قرار بگیرد تا این افراد اوقات فراغت خود را به خوبی و با ورزش کردن پر کنند.

استاندار: دهکده المپیک کرمانشاه در سفر رئیس جمهور تعیین تکلیف می‌شود

استاندار کرمانشاه یادآوری کرد: سالن‌های ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان باید در اختیار ورزش باشد و افراد مختلف از ان‌ها استفاده کنند.

وی گفت: ما هرچه بتوانیم جوانان را از آسیب‌های اجتماعی دور نگه داریم بزرگترین خدمت را به آن‌ها کرده ایم.

امیری در بخش دیگری از سخنانش خواستار ایجاد پارک بانوان در همه مناطق شهرداری کرمانشاه شد و گفت: وجود چنین اماکن این اجازه را به بانوان ما می‌دهد با فراغ بال به ورزش و تندرستی بپردازند.

مدیر ارشد استان کرمانشاه همچنین با اشاره به وجود حدود ۷۰۰ باشگاه ورزشی خصوصی در استان، گفت: نظارت بر این باشگاه‌ها موضوع مهمی است که حتما باید مد نظر قرار گیرد.

وی زیباسازی محیط‌های ورزشی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: این کار باعث افزایش روحیه مردم و جوانان شده و اشتیاق آن‌ها را برای ورزش کردن افزایش می‌دهد.

امیری مقدم در پایان عملکرد فوتبال کرمانشاه را مناسب ندانست و گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در این رشته ورزشی داریم می‌توانستیم شرایط بهتری رقم بزنیم که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار