رییس هیات ورزش‌های ناشنوایان استان:
رییس هیات ورزش‌های ناشنوایان استان کرمانشاه گفت: بدون کمک و حمایت ارگان‌های دولتی و خصوص شاهد کسب شش مدال رنگارنگ از مسابقات المپیک ۲۰۲۱ برزیل شدیم.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴ 15 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه"حامد دارابی" اظهار کرد: بیست و چهارمین دوره مسابقات المپیک ناشنوایان از روز ۸ اردیبهشت ماه جاری با شرکت ۱۵۵ کشور جهان در کاشیاس دوسول برزیل آغاز شد و ورزشکاران کرمانشاه تیم ملی موفق به کسب ۶ مدال شدند.
وی افزود: "مهرداد صیدی" پرچمدار کاروان جمهوری اسلامی موفق به کسب مدال طلای جودو شد و همچنین مدال نقره کاتای تیمی بانوان نیز به خانم‌ها "ناهید امیری و پروین یاره" رسید و مدال برنز بر گردن "مسعود رستگار" در جودو و "فرود حجتی و کیوان رستم آبادی" در کشتی آزاد گردید.
دارابی در ادامه تصریح کرد: در حالیکه از ۷۵ ورزشکار اعزامی کشورمان به این تورنمنت بزرگ، ۸ کرمانشاهی در ترکیب تیم حضور داشتند و از این حیث، سومین استان کشور هستیم، اما متاسفانه در زمان مقرر که اینجانب مسولیتی در رأس هیات نداشتم، رایزنی‌ها برای اعزام مربیان سازنده به این دوره از مسابقات صورت نگرفت و از این جهت فدراسیون ناشنوایان باید در مسابقات آتی این مورد را جبران کند و حتماً پیگیر این موضوع خواهیم بود.
دارابی تصریح کرد: در حالیکه استان‌های دیگر کشور برای بازگشت قهرمانان خود مبالغ قابل توجهی را از سوی استانداری، شهرداری، ورزش و جوانان، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در نظر گرفته اند، اما در استان کرمانشاه بغیر از ورزش و جوانان هیچ ارگان دولتی و خصوصی حاضر به حمایت از این قشر زحمت کش و مظلوم نیستند، چراکه اعتقاد دارند حمایت از این قهرمانان سودی برای آن‌ها ندارد و صلاح میدانند که بودجه‌های خود را در فضا‌های دیگر که جنبه تبلیغاتی بیشتری دارد هزینه نمایند.
وی افزود: قبل از اعزام تیم به مسابقات مکاتبات متعددی با استانداری و شهرداری و اتاق بازرگانی و برخی از کارخانجات داشتیم که بتوانیم همانند دیگر استان‌های کشور مراسم بدرقه‌ای درخورشان قهرمانان داشته باشیم که بازهم تنها و تنها شاهد حمایت دکتر رشیدی نماینده محترم مردم شریف کرمانشاه در مجلس و کمکی حداقلی از سوی شهرداری و ورزش و جوانان استان بودیم که سرجمع این حمایت‌ها به نفری ۲ میلیون تومان نیز نمی‌رسید که ضمن تشکر ویژه از این عزیزان در این برهه از زمان، باید گفت که جمع این حمایت‌ها برابر حمایت از یک ورزشکار در استان‌های دیگر بود و متاسفانه دیگر نهاد‌ها از این موضوع شانه خالی کردند.
به گفته وی: در ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر شاهدیم که کاندیدا‌های محترم برای جلب رای مردمی، مدام در حال عکس گرفتن با قهرمانان هستند، اما پس از انتخابات حتی حاضر نیستند که در آیین بدرقه و استقبال این عزیزان حضور یابند و تا ۴ سال بعد، کلاً همه چیز را فراموش میکنند، حال چه انتظاری از حمایت‌های مالی آن‌ها باید داشت؟
وی تصریج کرد: با بخش خصوصی و مدیران کارخانجات بزرگ استان نیز مکاتبات و جلسات متعددی برای حمایت از قهرمانان ناشنوا داشتیم که آن‌ها نیز اعلام میدارند که کمک‌های خود را تنها برای رشته‌های ورزشی که حق پخش تلویزیونی و برد تبلیغاتی دارد، هزینه خواهند کرد و از این حیث نیز ورزش ناشنوایان بازهم بی نصیب مانده است.
به گفته دارابی: از سوی مجموعه دستگاه‌های دولتی و خصوصی استان‌های دیگر که ورزشکاران اعزامی آن‌ها به هیچ وجه قابل مقایسه با استان کرمانشاه نیستند، مبالغی نظیر ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده در حالیکه در کرمانشاه فقط خود هیآت با حمایت ورزش و جوانان شاید بتواند یک بیستم این مبلغ را آنهم با کلی تلاش تهیه نماید و از جهت باید به حال استان گریست.
وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ ورزشکار ناشنوا اعم از خانم و آقا در ۱۱ رشته ورزشی استان فعالیت دارند و از آنجاییکه اکثر قریب به اتفاق این عزیزان دارای بضاعت مالی بغرنج و در عین حال تحصیلات عالیه هستند، امید داریم که با استخدام این عزیزان در بخش‌های دولتی و خصوصی و استفاده از سهمیه قهرمانان، بتوانیم در کاهش آلام این عزیزان مرحمی باشیم که بازهم نیازمند حمایت مسئولین در این خصوص هستیم.
گفتنی است که بیست و چهارمین دوره المپیک تابستانی ۲۰۲۱ تا از ۸ الی ۲۵ اردیبهشت ماه در کشور برزیل برگزار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار