مسوول آموزش اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باتوجه به رویش قارچ‌های محلی و طبیعی در طبیعت منطقه، مردم از چیدن، خریدن و مصرف این گونه قارچ‌ها خودداری کنند.
کد خبر: ۱۰۴۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ 14 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «اکبر آزادی» افزود: پختن، آب پز یا کباب کردن قارچ‌های وحشی موجود در طبیعت، سمی بودن آن‌ها را از بین نمی‌برد.

وی اظهار داشت: برای تشخیص قارچ سمی از قارچ خوراکی، به هیچ وجه نباید آن را با گذاشتن درون دهان امتحان کرد.

مسوول آموزش اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: مردم در صورتی که مطمئن نیستند قارچ سمی است یا نه، هرگز آن را نخورند.

وی با بیان اینکه به قارچ‌های وحشی ناآشنا نباید دست زد، زیرا خطر مسمومیت از طریق پوست نیز وجود دارد، گفت: اگر به قارچ وحشی ناآشنایی دست زدید، دست خود را به هیچ وجه به چشم، دهان و پوست خود نزنید.

آزادی در پایان گفت: در صورت هرگونه شک به مسمومیت با قارچ باید از هرگونه اقدام به خود درمانی پرهیز کرد و فرد مسموم شده را هرچه سریع‌تر و در همان ساعات اولیه به بیمارستان منتقل کنید.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۴ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی و با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل شده است.

هر سال با وجود هشدار‌های کارشناسان بهداشت و درمان عده‌ای از مردم استان کرمانشاه بخصوص روستاییان به علت مصرف قارچ کوهی، مسموم و راهی بیمارستان می‌شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار