استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه از اهمیت ایجاد فرهنگ کار به عنوان یکی از دغدغه های مهم امروز استان خبر داد و گفت: اشتغال پایدار و انضباط در کارها همواره باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۴۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳ 12 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بهمن امیری مقدم در نشست صمیمی منتخبین جامعه کار و تلاش با اشاره به جایگاه ارزنده شهید برونسی اظهار کرد: او یک انسان والامقام بود که حلال زندگی می کرد و در دفاع مقدس نقش آفرینی کرد، هفته کار و کارگر مربوط به روز و هفته نیست چرا که کارگران همواره در صحنه هستند بنابراین همیشه روز کارگر است و ما نباید فراموش کنیم در دین اهمیت و ارزشی که برای کار مطرح شده که بسیار است و خداوند می فرماید خدایی که زمین را برای شما هموار کرده قرار است شما در آن کار کنید و روزی به دست آورید.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت کار و تلاش در دین و روایات افزود: کار بالاترین جهاد و موجب عزت و بزرگی است و "یکی از رسالت های من در استان احیای فرهنگ کار است" این به عنوان یک تکلیف است همانطور که استان ما سرشار از نعمت های الهی است، یکی از دلایلی که بر انتخاب مدیران بومی تاکید کردیم بحث احیای کار و کارآفرینی و توجه ویژه به این خطه بود، لازم است کارآفرینان و تولید کنندگان این جمله را در محیط کاری شان حک کنند که "من ایران و کرمانشاه را دوست دارم  فردی که وطن و شهر خود را دوست بدارد برای ارتقا آن همه وجود خود را می گذارد کمااینکه ‌شهدای ما گذاشتند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت معرفی کرمانشاه به عنوان یک استان ارزشمند و لزوم خوب معرفی کردن آن گفت: بدگویی منجر به فرار سرمایه گذاران و تولیدکنندگان از استان می شود، لازم است فرهنگ کار و کارگری را تقویت و سرمایه گذاران را وارد کرمانشاه کنیم، من به مردم کرمانشاه تعهد دادم به عنوان فرزند این شهر و به عنوان کسی که در این شهر زندگی کرده تمام جزئیات آن را می دانم و جامعه کار و کارگری و دفاع مقدس را می شناسم و به مردم کرمانشاه افتخار می کنم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه آن ها که می خواهند رشد و بالندگی داشته باشند باید منطقی باشند و در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت، شهرک های صنعتی، دامداری و گردشگری مشکل داریم، یادآور شد:
در حال حاضر 4200 اثر تاریخی داریم و با ورود به کرمانشاه بهترین آثار تاریخی، زیبایی ها و فضا را داریم که مدیر بومی منتخب باید تلاش کند و این موارد را ببیند همانطور که مدیران بومی درد آشنای استان هستند و مدیر باید موفق و در کنار جامعه باشد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت نام جویای کار که به صورت هوشمند تر به آن توجه شده، تصریح کرد: افراد جویای کار با هر تخصصی در این سامانه عضو می شوند و کارفرمایان موظف به استفاده نیروی کار خود از این سامانه هستند.

امیری مقدم با تاکید بر ایجاد شغل پایدار، گفت: امروز بیش از 12 میلیارد تومان هزینه برای کار شد و دغدغه استان "کار"  است که به عنوان یکی از اصلی ترین فعالیت های خود توجه به این حوزه را مورد توجه قرار دادیم، لازم است در این مسیر سرخوردگی و ناملایمتی ها را کنار بگذاریم و با کمک هم فرهنگ کار را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به موضوع پیمانکاران سوری تصریح کرد:
خواهش ما این است، تشکل ها پیمانکاران سوری را جمع کنند و در تشکل ها قرار دهند که حداقل تشکل ها حق و حقوق کارگران را بدهند و نباید به هیچ پیمانکاری اجازه بدهیم چنین خطایی کند، حق کارگر را پرداخت نکردن اصلا درست نیست، باید تشکل های صنفی در کنار شرکتی باشد که حق و حقوق کارگر را پرداخت می کند.

وی ادامه داد: در 20 سال گذشته اگر به فرمایش رهبری عمل می کردیم بسیاری از مشکلات حل می شد، امروز دولت ما مردمی سازی، عدالت و یک کار سنگین را آغاز کرده هر چند سخت است اما این اقدام انقلابی دولت مردمی است، همه با هم دست به دست هم دهیم
حق و حقوق مردم به دستشان برسد و برداشت خود را داشته باشند، باید توجه داشت بخشی از این مسائل جهانی است، برخی کشورهای اروپایی اقلام خود را جیره بندی کردند، اگر به کلام رهبری توجه می کردیم وضعمان بهتر بود، حقیقتا مردم باید همراهی کنند
از همراهی مردم استان تشکر می کنیم و می خواهیم تداوم یابد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اتمام سریع برخی مواد و اقلام غذایی از مغازه ها و فروشگاه ها در چند روز گذشته، تشریح کرد: همراهی مردم امروز ضروری است، اشتغال را در سطح استان بر اساس سند ا‌شتغال که تهیه شده پیش می بریم و دستگاه های اجرایی بر اساس سند کارشان را باید انجام دهند.

وی با تاکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبات جلسات، ابراز کرد: هر مانعی در بحث تولید باشد آن را بر می داریم
متاسفانه نه گفتن و کار نکردن و بی توجه بودن به سرمایه گذار تبدیل به عادت شده که هیچ یک را نمی پذیریم، نکته مهم دیگر این است که ما شغل پایدار می خواهیم، در حوزه های مختلف کاری باید خلا ها را به زودی پاک کنیم و به عقب افتادگی های موجود در کرمانشاه بپردازیم.

وی در ادامه سخنان خود به پروژه های مختلف عمرانی که هنوز تکمیل نشده و نیازمند توجه است اشاره ای داشت و گفت: در حوزه عمرانی بیش از 80 هزار میلیارد تومان از پروژه های 50 درصد به بالا باقیمانده، سدی در کرمانشاه وجود دارد که 90 درصد کارش انجام شده و 10 درصد از آن 12 سال است باقیمانده، سدی که 4 ساله باید ساخته می شد.

امیری مقدم اضافه کرد: ما باید واردات و صادرات و  توزیع کننده داشته باشیم، متاسفانه در کرمانشاه فقط صادرات می کنیم اما واردات نداریم، سوخت باید به مرز نشینان تحویل شود تا صادر کنند وقتی مرزنشین احساس کند در شهر خودش دخیل است دیگر این مرز نشین برای ما مشکل ایجاد می کند؟ باید توجه داشت موضوع شغل پایدار و انضباط در کارها باید مورد توجه قرار گیرد باید کارگران ما محیط های کارگری خودشان را۸ محیط خود ببینند.

وی در پایان تاکید کرد: هر کارگری که بازنشسته می شود  از تجربیات و نکات مثبت و خلاقیت های او در کارش بهره بگیرید، آن ها را جمع آوری و به یک کتاب تبدیل کنید تا کارگران تازه استخدام شده نیز آن را مطالعه کنند و مورد استفاده قرار دهند، امید است با کمک همه شما و مردم کرمانشاهی سربلند داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار