مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق رفاه اجتماعی از اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی خبر داد و گفت: در این طرح همه افراد ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند در سه نرخ مختلف با سازمان تامین اجتماعی قرارداد ببندند و خود را بیمه کنند.
کد خبر: ۱۰۴۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹ 12 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «اسکندر کاکایی»  حق بیمه در هر سه نرخ را برای دریافت خدمات درمانی ۷۵ هزار تومان عنوان کرد و اظهار داشت: در نرخ ۱۲ درصدی که شامل بازنشستگی هم می‌شود میزان حق بیمه ۵۲۰ هزار تومان است و دریافت خدمات درمانی هم اختیاری است که مبلغ آن باید پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه در نرخ ۱۴ درصدی میزان حق بیمه ۶۰۵ هزار تومان است و اگر بیمه شده قبل از سن بازنشستگی فوت کند مستمری به بازماندگان تعلق می‌گرد، افزود: کامل‌ترین نوع بیمه نرخ ۱۸ درصدی است که علاوه بر بازنشستگی و دریافت خدمات فوت قبل از بازنشستگی شامل ازکارافتادگی هم می‌شود و مبلغ حق بیمه در این نرخ ۷۷۸ هزار تومان تعیین شده است.

زنان خانه دار، دختران بالای ۱۸ سال سن و دانشجویان می‌توانند خود را بیمه کنند

کاکایی بیمه زنان خانه دار را یکی از اقدامات مهم تامین اجتماعی برشمرد و گفت: از آنجاییکه خانه داری شغل محسوب نمی‌شود، اما این قشر می‌توانند با عقد قرارداد با تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه مصوب از مزایای این طرح استفاده کنند و این در حالی است که اگر همسر آنان هم فوت کند می‌توانند از مستمری همسر و خودشان هم استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دختران بالای ۱۸ سال هم می‌توانند خود را بیمه کنند و این بیمه مستمری پدر و مادر آن‌ها را قطع نخواهد کرد، افزود: دانشجویان هم می‌توانند در این طرح خود را بیمه کنند و در آینده از سوابق مفید تامین اجتماعی در شغل خود استفاده کنند و این در حالی است که مشاغل آزاد و صنوف مختلف هم می‌توانند در این طرح خود را بیمه کنند.

این مقام مسئول از ارائه ۳۰ خدمت سازمان تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی به جامعه هدف خود خبر داد و گفت: با الکترونیکی شدن این خدمات ۷۰ میلیون مراجعه حضوری به تامین اجتماعی کاهش یافت و به دنبال الکترونیکی کردن ۴۰ خدمت در تامین اجتماعی هستیم تا بیمه شدگان با مراجعه به سایت es.tamin.ir خدمات خود را دریافت کنند.

اداره کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با ۴۲۰ پرسنل و ۱۸ شعبه، ۱۸ هزار و ۲۵۰ کارگاه، فروشگاه و کارخانه بزرگ و کوچک را تحت حمایت دارد و در مجموع ۲۵۵ هزار بیمه شده اصلی و حدود ۶۴۰ هزار بیمه شده اصلی و تبعی دارد که شامل یک سوم جمعیت ۲ میلیونی کرمانشاه است.

همچنین تامین اجتماعی در استان کرمانشاه ۶۴ هزار مستمری بگیر اصلی و ۱۵۰ هزار مستمری بگیر اصلی و تبعی دارد که به آن‌ها حقوق پرداخت می‌کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار