استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید برای احداث کلیه ساختمان‌ها شناسنامه شروع پروژه به صورت کامل ثبت و دربرگیرنده اطلاعات شماره پروانه، اطلاعات ناظر و زمان اجرای پروژه باشد، گفت: هزینه اخذ جرائم پارکینگ‌ها باید برای احداث پارکینگ و برای کنترل ترافیک شهری صرف شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵ 12 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بهمن امیری مقدم در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با تاکید بر اهمیت اجرای مصوبات جلسات، اظهار کرد: علاوه بر اهمیت حضور در این جلسات و اجرای کامل مصوبات حاضرین باید نظرات خود را در صورتی که با امری موافق نیستند اعلام کنند و پس از آن موظف به اجرا و عمل در زمان مشخص شده، هستند و باید از طرح مکررات خودداری کرد.

وی افزود: هر منبعی که در شهرداری داریم و منشا فساد و بدبختی است باید جمع آوری شود در غیر این صورت از سازمان بازرسی و همراه با دستور قضایی باید جمع آوری صورت گیرد باید تکلیف مشخص شود، در حال حاضر تخلفات در حال افزایش و پرونده‌ها تشکیل می‌شود، اما اتفاق خاصی نمی‌افتد، باید توجه داشت کمیسیون ماده ۱۰۰ درآمد پایدار برای شهرداری نیست.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: مصوبه کلان در این نشست این است که باید ضوابط و قانون اجرا شود، ماده ۱۰۰ جمع آوری شود و برای تمام ساخت و ساز‌های صورت گرفته بدون استثنا تمام ساختمان‌هایی که ساخته می‌شود یک شناسنامه شروع پروژه تشکیل شود که شامل شماره پروانه اطلاعات ناظر، زمان اجرای پروژه آغاز و پایان آن باشد و بازرسین باید از این پروژه‌ها بازرسی کنند که آیا پروانه صادر شده یا خیر و قوانین به آن ابلاغ شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری باید جلوی تخلفات را بگیرد، تصریح کرد: در رابطه با جرائم ماده ۱۰۰ در بحث پارکینگ‌ها اولا دقت داشته باشید که تخلف صورت گرفته مربوط به چه سالی است اگر ساختمان تمام نشده تخلفی صورت گرفته نرخ تخلف آن زمان یک عددی بوده و اکنون قیمت ساختمان عدد دیگری است اگر چه شهرداری هم هدفش از گرفتن عوارض ماده ۱۰۰ بحث خدمات درست شهرداری است و باید به این نکته توجه کرد، به این ترتیب اگر ساختمانی در یک سال ارزشش ۱۰ میلیون تومان بوده و اکنون ۴۰ میلیون تومان است
و در یک طبقه تخلفی صورت گرفته باید همان را بپردازیم، اما در مجموع با اینکه با کمیسیون ماده ۱۰۰ شهر را متخلف بار بیاوریم موافق نیستیم.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان اجازه ندهید پارکینگ تبدیل به مسکونی شود و این خیانت و ظلم به مردم شهر است، یادآور شد: باید یک بازرسی از ساختمان‌های سطح شهر صورت گیرد ببینید اگر واقعا تخلفی صورت گرفته در این راستا شهرداری و مسئولینی که بی توجهی کرده باشند را مقصر می‌دانیم و پارکینگ به یک مجموعه مسکونی یا مجموعه تجاری تبدیل نشود و جلوی این تخلف را بگیرید.

وی در خصوص جرائمی که برای حذف پارکینگ‌ها اعمال می‌شود، گفت: جرائمی که برای حذف پارکینگ‌ها احصا می‌کنید این جرائم باید کاملا در سیستم شهرداری مشخص باشد و شهرداری برای کاهش ترافیک شهر مورد استفاده قرار گیرد و احداث پارکینگ طبقاتی مورد نظر باشد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکلات موجود برای ساخت پارکینگ‌های عمومی توسط بخش خصوصی، تشریح کرد: به این ترتیب درآمد ما در بحث تخلفات پارکینگ باید مشخص باشد و شهرداری هزینه هایش را باید اولویت بندی کند، هزینه اخذ جرائم پارکینگ باید در بحث احداث پارکینگ و کمک به شهر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید صنعت ساختمان را راه اندازی کنیم، متذکر شد: از این پس ضوابط ساخت و ساز در شهر کرمانشاه را برابر مقررات و مشخصات به سازنده اعلام کنید و از همان ابتدا همه چیز را مشخص کنید.

امیری مقدم با اشاره به اینکه توقف ساخت و ساز‌های ناشی از اجرای قانون ماده ۱۰۰ شهرداری در طول زمان و با توجه به افزایش قیمت مصالح مختلف ساختمانی برای افرادی که در انتظار صاحب خانه شدن هستند، ایجاد مشکل می‌کند، گفت: لازم است جلسات مستقل و شبانه روزی و به صورت جهادی تشکیل شود تا تکلیف این موضوع مشخص و باید از بعضی از مواردی که باعث می‌شود به جایگاه شهر کرمانشاه لطمه وارد شود، باید جلوگیری کرد، خدمت ما اگر دچار تخلف باشد حقیقتا جای اشکال دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار