سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه پایه و اساس رونق و توسعه اقتصادی را صنعت گردشگری دانست و گفت: وزارت خانه همت ویژه‌ای برای رونق گردشگری در محور غرب کشور گذاشته و بنا داریم در این مسیر گردشگری داخلی را فعال و تقویت کنیم.
کد خبر: ۱۰۴۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶ 10 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛ «جبار گوهری» روز سه‌شنبه در نشست تخصصی تشکل‌های مردمی منطقه غرب کشور که با حضور مهمانانی از سایر استان‌های همجوار برگزار شد، افزود: با رونق گردشگری در محور غرب کشور، مثلث کلاسیک گردشگری کشور را تغییر و اتفاقات میمون و مبارکی را برای غرب کشور رقم می‌زنیم.

وی استان کرمانشاه را با چهار هزار و ۲۰۰ اثر یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور از نظر مناظر گردشگری، طبیعی و فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: این استان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری دارد و سازمان‌های مردم نهاد به عنوان حلقه واسطه بین دولت و مردم می‌توانند با احصا مشکلات و انتقال آن به مدیران دولتی گام مهمی در رونق گردشگری استان بردارند.

گوهری با اشاره به اینکه سمن‌ها به دلیل ارتباط بیشتر با مردم، عشق و علاقه وافر، دغدغه مندی و اشراف بیشتری به موضوعات مختلف دارند، گفت: یکی از دلایل مهم ثبت جهانی شدن اورامانات حضور و تلاش سمن‌ها بود و اگر این خاستگاه مردمی برای اورامانات وجود نداشت هرگز به چنین موفقیتی نمی‌رسیدیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بر استفاده از همه توان و ظرفیت تشکل‌های مردمی برای رونق صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت: برای دستیابی به توسعه متوازن باید از ظرفیت سمن‌ها استفاده کنیم و با برگزاری همایش‌ها و کلاس‌های آموزشی، علم و دانش اعضای این بخش را تقویت کنیم.

وی تعداد سمن‌های استان کرمانشاه در حوزه گردشگری را قابل قبول نداست و خواستار افزایش آن شد و همچنین از وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواست با اتخاذ تدابیری میزان مداخله سازمان‌های مردم نهاد را در مباحث تخصصی گردشگری افزایش دهد.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، ۲ اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اندحاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسرا‌های شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار