مدیر تعاون روستای استان کرمانشاه، از آمادگی برای خرید محصولات گندم و کلزا از کشاورزان خبر داد و گفت: ۳۶ مرکز خرید در سطح استان بدین منظور در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۰۴۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲ 10 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از فارس ایرج صفایی مدیر تعاون روستای استان کرمانشاه امروز ، در خصوص خرید گندم و کلزا از کشاورزان استان، اظهار کرد: هر ساله ستاد برداشت استان یک‌سری کمیسیون‌ها در سطح استان برای رفاه حال کشاورزان تصویب می‌کند.

وی ادامه داد: براساس مصوبه همین ستاد، ۱۹ مرکز خرید کلزا که هر ساله توسط سازمان تعاون روستایی انجام می‌شود در سطح شهرستان‌های که کاشت این محصول را دارند، مشخص شده است.

مدیر تعاون روستای استان کرمانشاه تصریح کرد: کار خرید کلزا از هفته گذشته از مناطق گرمسیری، شهرستان قصرشیرین و سرپل‌ذهاب شروع شده و تا به امروز ۱۱۰ تُن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی تصریح کرد: تمامی کمیسیون آماده ارائه خدمات هستند، لذا از کشاورزان می‌خواهیم به محض برداشت محصول آن را به مراکز مشخص شده تحویل دهند.

صفایی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی هر ساله در کنار اداره‌کل غله استان کار خرید گندم را انجام می‌دهد، گفت: ۱۷ کمیسیون سازمان تعاون روستایی در سطح استان برای شهرستان‌هایی که امکان سیلو نیست، مشخص شده و آماده خریداری هستند.

وی تصریح کرد: امسال دولت به منظور حمایت از تولید داخلی و در راستای اصل خودکفایی در تولید گندم مورد نیاز کشور، اقدام به افزایش قابل توجه نرخ خرید تضمینی گندم معمولی از کشاورزان به مبلغ ۱۰۵ هزار ریال کرده و همچنین مبلغ ۱۰ هزار ریال نیز به عنوان جایزه به کشاورزانی که گندم مازاد بر نیاز خود را به دولت تحویل می‌کند، در نظر گرفته است.

صفایی تصریح کرد: همچنین قیمت خرید تضمینی گندم دروم ۱۰۹ هزار و ۲۰۰ ریال اعلام شده و همچون گندم معمولی، مبلغ ۱۰ هزار ریال نیز به عنوان جایزه به کشاورزانی که گندم خود را به مراکز تعیین شده تحویل دهند، اعطا خواهد شد.

وی در پایان از کشاورزان استان خواست، محصول گندم خود را حتما به مراکز دولتی مشخص شده، تحویل دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار