مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این جمعیت طی چند ماهه نخست سال جاری، گفت: مانوری به مناسبت هفته هلال احمر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۳۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳ 10 May 2022

اجرای مانور و برپایی بیمارستان صحرایی به مناسبت هفته هلال احمر در استان کرمانشاهبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه فرزین معتمدی در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر برگزار شد، اظهار کرد: مجموع آسیب دیدگان در سال ۱۴۰۱، ۳۶۳ نفر بوده که ۸۲ نفر توسط امداد گران به مراکز درمانی انتقال داده شدند، پایگاه‌های امداد و نجات شامل ۱۶ پایگاه ثابت و ۵ پایگاه موقت بین شهری و ۱۵ پایگاه شهری است که خدمات را در اسرع وقت ارائه می‌دهند.

وی افزود: این نیرو‌ها حدود ۹ تا ۱۲ دقیقه در شعاع ۳۰ کیلومتری به محل حادثه می‌رسند و سرعت عمل اعضای تیم‌ها بیشتر باشد منجر به نجات سریعتر مصدوم می‌شود معمولا اولین گروه حاضر جمعیت هلال است، همچنین جمعیت هلال احمر مجهز به امداد هوایی است، به این ترتیب به محض اینکه ارائه حادثه به شماره ۱۱۲ می‌شود، مجوز را سریعا از تهران اخذ و بالگرد اعزام می‌کنیم که خوشبختانه جزء استان‌های خوب در زمینه امداد هوایی هستیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه مجموع نیرو‌های عملیاتی تا کنون ۱۱۹۵ نفر بوده، تصریح کرد: با وجود محدودیت‌ها به واسطه تحریم ها، انبار امدادی ما از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان صحرایی در زلزله آبان ۹۶ سرپل ذهاب نیز برپا شد، یادآور شد: این بیمارستان همچنان آماده است تا در اسرع وقت هنگام حادثه بین ۱۲ تا ۱۴ ساعت برپا شود، به مناسبت هفته هلال امروز و فردا مانور در روستا‌ها اجرا می‌شود و هدف از اجرای مانور و برپایی بیمارستان صحرایی ارائه خدمات و محک تلاش تیم‌های درمانی است

وی با اشاره به اینکه بسیاری از عملیات هایمان بولد بین المللی می‌گیرد، ادامه داد: عملیات سال گذشته در کوه‌های بیستون از سوی رئیس صلیب سرخ جهانی مورد تایید قرار گرفت.

معتمدی از تخفیف ویژه ۵۰ درصدی از سوی مرکز جامع توانبخشی واقع در بلوار شهید بهشتی در روز چهارشنبه به مناسبت هفته هلال احمر خبر داد و گفت: بانک امانات هلال احمر مجهز به دستگاه‌های مختلف است و به محلی برای جلب حمایت خیرین تبدیل شده که خوشبختانه در جذب حمایت‌های خیرین اولین بودیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یادآور شد: یکی از فعالیت‌های مستمر در راستای فرمایش رهبری مبنی بر مواسات، توزیع بسته‌های معیشتی است که تا کنون ۵ مرحله انجام شده و در ماه رمضان با عنوان هلال رحمت بر اساس کمک‌های خیرین برنج روغن و سایر اقلام زیستی را تهیه و در اختیار نیازمندان قرار دادیم.

وی گفت: پویش کشوری چلچراغ را پیش رو داریم که افراد داوطلب ۴۰ کار خیر به نیت هدیه به سردار سلیمانی را انجام می‌دهند، پویش رفیق خوشبخت ما نیز یک جشنواره است و درباره آثاری که فرهنگ ایثارگری سردار سلیمانی را تبلیغ کند در حال انجام است.

لازم به ذکر است که برنامه‌های هفته هلال احمر شامل تقدیر از خانواده شهدا، گلباران مزار شهدا، آغاز عملیاتی اجرایی پایگاه امداد و نجات پاوه، دیدار با امام جمعه و استاندار کرمانشاه و ارائه گزارش عملکرد است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار