رییس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین گفت: هوای این شهرستان مرزی برای سومین روز پی در پی به دلیل آلودگی ناشی از گرد و غبار برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۲۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷ 29 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «پژمان فتاح‌پور» افزود: شاخص کیفی هوا در ۲۴ ساعت گذشته (از ساعت ۱۴۰۰/۱۱/۰۸تا ساعت ۹ صبح ۱۴۰۰/۱۱/۰۹) بر اساس استخراج داده‌ها از ایستگاه سنجش کیفی هوا عدد ۱۳۷ است که بیانگر وضعیت ناسالم و اعلام هشدار برای گروه‌های حساس است.

وی اظهار داشت: شاخص استاندارد هوای سالم بین ۵۰ تا ۱۰۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین گفت: در شهرستان قصرشیرین در چنین وضعیتی گروه‌های حساس از جمله سالمندان، مادران باردار، بیماران قلبی عروقی، بیماران تنفسی و کودکان از منزل خارج نشوند و سایر افراد نیز حضور خود را در هوای آزاد به جز موارد ضروری کاهش دهند.

دید افقی در قصرشیرین بریا سومین کاهش یافت

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین نیز گفت: ورود سامانه ناپایدار در۷۲ ساعت گذشته در این شهرستان باعث کاهش دید افقی امروز شنبه به ۶ هزار متر شده تا این منطقه برای سومین پی در پی غبار آلود شود.

«امیرپرویز نجفی» روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون دید افقی ناشی از غبار در این شهرستان چهار هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم که ۱۰ هزار متر است، کمتر است.

وی اظهار داشت:از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان ۵۷روز درگیر گرد و خاک بوده که روز‌های غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار، آبان چهار، آذر ماه ۱۰ و دی ماه چهار روز و بهمن ماه چهارروز بوده است.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگرد‌ها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ‌های درختان بلوط، به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهر‌های مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهر‌های کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار