مدیرکل بودجه و خزانه داری شهرداری کرمانشاه از تحویل لایحه بودجه ۴۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه به شورای شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶ 27 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا علی جمور، در تشریح جزییات لایحه بودجه سال آینده شهرداری کرمانشاه، با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی آن نسبت به مصوب بودجه امسال شهرداری، گفت: لایحه بودجه سال آینده شهرداری کرمانشاه ۴۱۴۰ میلیارد تومان است که نسبت به مصوب بودجه امسال حدود ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از بودجه ۴۱۴۰ میلیارد تومانی سال آینده شهرداری، ۲۹ درصد آن به هزینه‌های جاری و ۷۱ درصد آن به اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اختصاص داده شده است.

جمور گفت: بر اساس قانون اعتبارات عمرانی می‌تواند حداقل ۴۰ درصد بودجه باشد، اما برای تکمیل پروژه‌های عمرانی شهر تلاش کردیم این سهم را افزایش داده و به ۷۱ درصد برسانیم.

مدیرکل بودجه و خزانه داری شهرداری کرمانشاه در ادامه در تشریح اعتبار لحاظ شده برای برخی پروژه‌های شاخص شهر کرمانشاه، گفت: از مهمترین این پروژه ها، قطار شهری کرمانشاه است که در لایحه بودجه سال آینده هزار میلیارد تومان بودجه برای آن لحاظ کرده ایم.

وی افزود: همچنین برای اجرای کانال دفع آب‌های سطحی در مناطق هشتگانه شهرداری ۱۶ میلیارد تومان، تقاطع غیرهمسطح مادر (وکیل آقا) ۲۳ میلیارد تومان، تقاطع غیرهمسطح کمربندی شرقی ۳۰ میلیارد تومان و برای تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه هم ۶۰ میلیارد تومان اعتبار لحاظ کرده ایم.

جمور گفت: برای آسفالت معابر سطح شهر هم که یکی از کار‌های شاخص شهرداری است، در لایحه بودجه سال آینده ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده است.

مدیرکل بودجه و خزانه داری شهرداری کرمانشاه با اشاره به تاکید شهردار کرمانشاه بر زیباسازی ورودی‌های شهر، گفت: در همین راستا در لایحه بودجه سال آینده ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این منظور در نظر گرفته شده است.

جمور با بیان اینکه رقم بودجه سال آینده از محل کُدهای درآمدی متعدد شهرداری حاصل می‌شود، گفت: علاوه بر درآمد‌های شهرداری، تسهیلات، اوراق مشارکت و کمک‌های دولتی هم در تحقق این میزان بودجه لحاظ شده است.

وی یادآور شد: در مجموع برآورد شده حدود هزار میلیارد تومان از لایحه بودجه سال آینده از محل تسهیلات، اوراق مشارکت و کمک‌های دولتی تامین شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار