نماینده سابق مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با انتشار عکس نوشته ای در فضای مجازی ، اظهارات برخی مسئولین کشور در خصوص آغاز به کار قرارداد ایران و چین را به ضد و نقیض گویی تعبیر کرده است .
کد خبر: ۱۰۲۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹ 26 January 2022

اخیرا وزیر امور خارجه سفری به چین داشت که در این سفر اعلام شد قرارداد 25 ساله ایران و چین رسما آغاز شده است .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نماینده سابق مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با انتشار عکس نوشته ای در فضای مجازی ، اظهارات برخی مسئولین کشور در خصوص آغاز به کار قرارداد ایران و چین را به ضد و نقیض گویی تعبیر کرده است .
اظهار شمخانی در مورد آغاز قرارداد ایران و چین!
پس از مطرح شدن موضوع توئیتی از طرف دبیر شورای امنیت ملی منتشر شد که باز هم بر همان سخن وزیر امور خارجه تاکید شده است . علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در توییتر نوشت: ‏آغاز اجرای موافقتنامه ۲۵ ساله میان ‎ایران و ‎چین بعنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان آن هم در شرایطی که ‎آمریکا همچنان با یکجانبه‌گرایی و تداوم فشار حداکثری بدنبال محروم کردن ایران از تعاملات اقتصادی با دنیاست، موفقیتی راهبردی برای تهران محسوب می‌شود.
واکنش قالیباف
غلام رضا تاجگردون در بخشی از عکس نوشته خود طرح موضوع توسط یکی از نمایندگان که باعث واکنش رئیس مجلس شده است را آورده است. پس از تذکر یکی از نمایندگان در خصوص بی اطلاعی مجلس از مفاد این قرارداد ، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به وی تأکید کرد: هنوز قراردادی بسته نشده و اگر قرارداد بسته شود، به اطلاع مجلس می‌رسد.
توضیحات وزیر اقتصاد
تاجگردون در این عکس نوشته به این بخش از سخنان وزیر اقتصاد اشاره می کند " وزیر اقتصاد تصریح کرد: در سفری که دیروز وزیر امور خارجه با همتای چینی خود داشت، به عنوان نقطه شروع زمینه‌بخش و نویدبخش این اتفاق است که در ماه‌های آینده نه فقط در کلیات و تفاهم‌های بلندمدت، بلکه مشخصا در حوزه قراردادهای بخشی، وارد انعقاد قراردادهایی خواهیم شد که ثمرات و برکات قرارداد ۲۵ ساله با تفاهم‌نامه‌های بخشی شروع به اجرا نشود، به طور قطع برای دوطرف قطعی نخواهد بود."
تایید آغاز قرارداد در بیانیه وزارت خارجه چین
تاجگردون در بخشی از این عکس نوشته آورده است : وزارت خارجه چین در بیانیه ای آغاز اجرای "سند تفاهم همکاری 25 ساله " با جمهوری اسلامی را تایید کرد . به گفته چین ، اجرای این توافق باعث تقویت همکاری های دو جانبه اقتصادی و سیاسی بین دو کشور خواهد شد .
ضد و نقیض گویی مسئولان از نظر تاجگردون!
غلام رضا تاجگردون در نهایت با استناد به یکی از اصول قانون اساس و مطرح کردن ضد و نقیض گویی مسئولان می نویسد : اصل 77 قانون اساسی تفاوتی بین عهدنامه ، قرارداد و یا توافقنامه قائل نشده و همگی باید به تصویب مجلس برسد .
تاجگردون در پایان این سئوال را مطرح می کند "با این نوع اظهارنظرها حرف چه کسی را باید باور کرد ؟"
ضد و نقیض گویی مسئولان از نظر تاجگردون!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار