امام جمعه همدان:
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: اگر کسی وارد عرصه خدمت‌رسانی و کمک به دیگران می‌شود، باید بداند که این توفیق الهی است که نصیب او شده چراکه به هر کس اجازه ورود در این راه داده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶ 26 January 2022
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: اگر کسی وارد عرصه خدمت‌رسانی و کمک به دیگران می‌شود، باید بداند که این توفیق الهی است که نصیب او شده چراکه به هر کس اجازه ورود در این راه داده نمی‌شود.

به گزارش تابناک همدان از ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از بانوان نیکوکار کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان ابراز امیدواری کرد که در کشور هیچ‌گاه شاهد مشکل انسانی نباشیم و هیچ فردی به‌خصوص بانوان را در گرمخانه‌ها و یا در چهارراه‌ها نبینیم.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه برخی از مردم با وجود آنکه از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند، اما نمی‌توانند کار خیر انجام دهند، ادامه داد: در روایتی از امام صادق (ع) نقل است که «اگر انسانی برای کمک به دیگران ترغیب شد و توانایی و اجازه خدمت رسانی و دستگیری از یتیمان به او داده شد، باید بداند که این توفیقی الهی است و باید قدردان آن باشد.»

وی خاطر نشان کرد: انسان باید از حال همنوعان خود و به خصوص همسایگانش همیشه با خبر و برای رفع مشکلات آن‌ها در تلاش باشد.

آیت الله شعبانی موثقی با گلایه از فرهنگ آپارتمان نشینی و بی خبری از حال همسایگان، اظهار داشت: اسلام همه ما را یک امت می‌داند و این آموزه اسلام است که باید در خوشی‌ها و ناخوشی‌ها همه در کنار هم باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اسلام جایگاه والایی برای جامعه زنان قائل است، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) بانوان را افرادی پر برکت دانسته‌اند که ادامه جامعه وابسته به حضور آن‌ها است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا نمی‌توان شخصیتی همانند بانوان، اینقدر مهرورز و با محبت پیدا کرد، گفت: همان طور که علما و عرفای ما تاکید داشته‌اند، اگر جایگاه زنان بالاتر از مردان نباشد کمتر نیست.

آیت الله شعبانی موثقی با تقدیر از فعالیت بانوان خیر تصریح کرد: نماز مکمل تمامی کار‌های نیک و خیری است که توسط شما انجام می‌شود و باعث می‌شود تا انسان به دریای عظیم الهی متصل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه انسان با کرامت زاده شده و باید این کرامت تا آخر عمر حفظ شود، افزود: در زمانی که از کسی دستگیری می‌کنیم کرامت طرف مقابل باید حفظ شود.

در پایان این مراسم از سامانه پرداخت آسان صدقه به وسیله گوشی‌های همراه و تکنولوژی بارکد خوان رونمایی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار