معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند که زمینه‌های توسعه کارآفرینی در جامعه را گسترش دهند تا جوانان با توجه به علایق خود نسبت به تعیین رشته تحصیلی اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۲۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴ 25 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛ «افشین کریمی» روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان کرمانشاه با اشاره به جذابیت تنها چندین رشته تحصیلی برای جوانان اظهار داشت: همگی موظف هستیم با توسعه کارآفرینی و سوق دادن جوانان به رشته های مختلف تحصیلی مانع از ایجاد استرس برای خانواده ها به منظور قبولی فرزند خود در رشته خاصی شوند.

وی بیان داشت: جوانان با آگاهی از ویژگی های رشته های مختلف و زمینه پیشرفت می توانند در مسیری گام بردارند که ضمن دستیابی به شغل پایدار در آینده بتوانند مسیر مناسبی را هم برای تحصیل انتخاب کنند و بی شک توسعه رشته های مهارتی مانع از ایجاد استرس برای خانواده ها در قبولی کنکور دانشگاه ها فرزندان می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: اطلاع رسانی به جامعه به منظور ادامه تحصیل جوانان در رشته هایی که خودشان علاقه دارند بسیار ضروری است و دستگاه های اجرایی استان موظف هستند که به توسعه کارآفرینی در جامعه کمک کنند.

کریمی تصریح کرد: باید گرایش جوانان و دانش آموزان را به همه رشته ها فراهم کنیم و برای ایجاد سرمایه گذاری به منظور توسعه کارآفرینی نهایت اهتمام خود را بکار بگیریم.

وی گفت: آموزش و پرورش و دستگاه های ذیربط آموزشی موظف هستند که مزیت های دسترسی به شغل را با توجه به علایق جوانان در جامعه تشریح و تبیین کنند.

در استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از ۳۵۰ هزار دانش آموز و ۱۰۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار