نماینده قصرشیرین در مجلس:
نماینده قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعللی که در عملیاتی شدن منطقه آزاد تجاری قصرشیرین رخ داده، گفت: از رئیس جمهور درخواست کردیم این منطقه آزاد هرچه زودتر عملیاتی شود.
کد خبر: ۱۰۲۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰ 24 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، شهریار حیدری با انتقاد از عدم عملیاتی شدن منطقه آزاد تجاری قصرشیرین با وجود آنکه سالهاست مطالبه جدی مردم منطقه است، اظهار کرد: آنچه که در اختیار نمایندگان مجلس بوده انجام شده و روند قانونی ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین پشت سر گذاشته شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین اکنون یک قانون و از سوی دولت لازم‌الاجرا است، باید تاکنون عملیاتی می‌شد، اما در این زمینه قصور جدی صورت گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از تعلل صورت گرفته در این زمینه، دبیرخانه مناطق آزاد کشور را باعث این تاخیر دانست و عنوان کرد: رئیس منطقه آزاد کشور با وجود آنکه چندین ماه است معرفی شده، اما هنوز در مرحله عملیاتی کردن کار‌ها نیست.

حیدری معتقد است، پس از اینکه ایجاد یک منطقه آزاد تجاری به قانون تبدیل شد می‌توان ظرف مدت شش تا هفت ماه کار‌های تشریفاتی و روال آن را پیش برد و منطقه را تعیین تکلیف کرد.

به گفته این نماینده مجلس، سایر مناطق آزاد تجاری که با قصرشیرین تصویب شدند نیز وضعیت مشابهی دارند و هنوز تعیین تکلیف نشده اند.

وی ادامه داد: چندی پیش با رئیس جمهور هم درباره تعیین تکلیف زودتر منطقه آزاد تجاری قصرشیرین صحبت کردیم و ایشان نیز تاکیدات لازم را انجام دادند.

وی درباره اینکه کار اکنون در چه مرحله‌ای قرار دارد نیز یادآور شد: هم اکنون طرح جامع منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در حال تدوین است و این کار باید هرچه زودتر انجام شود و پس از آن شاهد سایر مراحل و در نهایت انتخاب هیات مدیره، مدیرعامل و... خواهیم بود که امیدواریم هرچه زودتر این روند طی شود.

نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی از مزایای این منطقه هم یاد کرد و افزود: راه‌اندازی این منطقه می‌تواند مشکل بیکاری را در سه شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب تا حدود زیادی مرتفع کرده و برای جوانان این منطقه اشتغالزایی کند.

حیدری رونق اقتصادی و صنعتی، جذب سرمایه‌گذار، افزایش صادرات و توسعه پایدار اقتصادی را از دیگر مزایای ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین دانست.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار