مدیرکل امورمالیاتی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل امورمالیاتی استان کرمانشاه از قطع کارتخوان‌های فاقد پرونده مالیاتی خبر داد و همچنین گفت: مالکان باید اطلاعات کامل خانه‌های خود را در سامانه مسکن ثبت کنند، در غیر این صورت به عنوان خانه خالی شناسایی و مشمول مالیات می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۲۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲ 24 January 2022

عزیزالله عباسپور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: طبق مصوبات قبلی هیئت وزیران راه و شهرسازی، مالکان باید اطلاعات کامل خانه‌های خالی را تا پایان دی ماه در اختیار ما قرار می‌دادند.


وی افزود: اکثر مالکان سند مالکیت دارند، اما در سامانه مسکن ثبت نام نکردند، یعنی ملک خود را به عنوان مسکونی یا مستاجر دار مشخص نکردند و سامانه آن‌ها را به عنوان خانه خالی معرفی و برای آن‌ها پیامک ارسال کرده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه تصریح کرد: خواهشمندیم افرادی که پیامک برای آن‌ها ارسال شده وارد سامانه شوند و مشخص کنند که در ملک زندگی می‌کنند یا مستاجر دارند.

وی خاطرنشان کرد: خانه‌های مستاجر دار که مساحت آن‌ها حداکثر ۲۰۰ متر است، از مالیات معاف هستند و از نظر قانونی مشکلی ندارد اگر نهایتا ۴ ماه در سال خالی باشد مطمئنا مشمول مالیات خانه‌های خالی می‌شود.

عباسپور با بیان اینکه دو و نیم میلیون دستگاه کارتخوان سرگردان در کشور وجود دارد، عنوان کرد: در گذشته بانک‌ها بدون تشکیل دادن پرونده مالیاتی دستگاه کارتخوان به افراد متقاضی ارائه می‌دادند، طبق توافق قرار است دستگاه‌ها ساماندهی شوند و افراد و پایانه‌های فروشگاهی که کارتخوان دارند باید به یک پرونده مالیاتی متصل شود، کسانی که کارتخوان فعال دارند نگران پرداخت مالیات نباشند، زیرا درآمد شخص طی سال مشخص است و هزینه‌ها از درآمد کسر می‌شود و اگر درآمد مشمول مالیاتی داشته باشد از شخص مالیات دریافت و در غیر این صورت معاف می‌شود.

عباسپور در پایان گفت: افرادی که از دستگاه پز استفاده می‌کنند اگر پرونده مالیاتی تشکیل ندهند، حتما بانک مرکزی آن‌ها را غیرفعال می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار