مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی کانون در قالب کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر در این ایام خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ 24 January 2022

مهناز فتاحی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: برنامه‌های دهه فجر کانون در قالب کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان کرمانشاه می‌باشد و به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی را تدارک دیده است.

وی افزود: یکی از این برنامه‌ها شامل اجرای ویژه برنامه همراه با کودکان روستا است که در آن سرود، نمایش، مسابقات حضوری و .. در روستا‌های استان کرمانشاه برگزار می‌شود، برنامه نمادین "گلی خواهم کاشت" که در آن مربیان و اعضا هر کدام گلی را در روز‌های انقلاب به یاد شهدا می‌کارند و اجرای فراخوان فجر پیروزی در قالب هنر‌های تجسمی در ۴ رشته نقاشی، خوشنویسی، سفالگری و عکاسی ویژه اعضا و مربیان کانون از دیگر برنامه‌های این ایام می‌باشد.

فتاحی به اجرای برنامه ادبی خوانش شعر با عنوان شکوه پیروزی با موضوع امام خمینی (ره) و شهدا اشاره‌ای داشت و گفت: اعلام برندگان فراخوان "نامه‌های بی قرار" نیز در این ایام صورت می‌گیرد، نامه‌های بی قرار ویژه نامه‌ای بوده که در آن اعضای کانون خطاب به دختر سردار شهید سلیمانی نامه‌هایی نوشتند که گزیده آن‌ها انتخاب و اعلام خواهند شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه اجرای برنامه ویژه بخش مکاتبه‌ای کانون استان با عنوان "با نسل انقلاب" که بازنویسی نسل امروز بوده و خاطرات نسل انقلاب را بیان می‌کند، را از دیگر برنامه‌های ایام الله دهه فجر دانست و تصریح کرد: سایر برنامه‌ها شامل اجرای مسابقه ساخت پرچم با عنوان پرچم وطنم ایران، تهیه و تنظیم کلیپ‌های ادبی و هنری با موضوع پیروزی انقلاب که اعضا و مربیان کانون آن را تهیه می‌کنند و در بستر فضای مجازی همزمان در طی ایام دهه فجر منتشر می‌شوند.

وی به مسابقه ساخت آدمک استکبار که طی آن کودکان و افرادی که علاقه‌مند به ساخت آدمک هستند، آن را در روز مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ارائه می‌کنند، اشاره‌ای داشت و یادآور شد: این برنامه در مراسم راهپیمایی در سراسر استان برگزار می‌شود، همچنین غبار روبی مزار شهدا و دیدار اعضا و مربیان کانون در سراسر استان با خانواده معظم شهدا انجام می‌شود.

فتاحی گفت: معرفی ۲۲ کودک قهرمان ملی بهمن و اهدای جوایز به این کودکان نخبه کانون که بیشتر افراد برگزیده در مسابقات بین المللی هستند، با همکاری مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز اجرا می‌شود، همچنین نامه‌هایی که کودکان خطاب به زینب سلیمانی دختر شهید سلیمانی نوشتند برای وی ارسال خواهد شد، اعضا برگزیده به صدا و سیما معرفی می‌شوند، در این ایام مراکز کانون آذین بندی و در تمام مراکز نمایشگاهی از آثار اعضا در قالب خوشنویسی، سفال و نقاشی برپا خواهد شد که خانواده‌ها و مسئولین از آثار اعضا بازدید کنند.

وی اضافه کرد: جنگ در خلال برنامه‌ها که ویژه دهه فجر است در بیشتر مراکز سراسر استان برگزار می‌شود که طی آن از مدارس دعوت می‌شود و حاوی آیتم‌های مختلف مسابقه، قصه گویی، نمایش عروسکی و تئاتر است.

فتاحی در پایان تاکید کرد: برنامه اصلی ما این است که شاهد حضور حداکثری کودکان، نوجوانان و والدین آن‌ها در راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار