رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با افزایش موارد بستری، ۲ شهرستان کرمانشاه و کنگاور از وضعیت آبی کرونا خارج و در وضعیت زرد قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۰۲۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱ 24 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس محمود‌رضا مرادی ، اظهار داشت: با افزایش موارد بستری، ۲ شهرستان کرمانشاه و کنگاور از وضعیت آبی کرونا خارج و در وضعیت زرد قرار گرفتند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین، دالاهو، اسلام آبادغرب، روانسر، صحنه، ثلاث باباجانی، سنقروکلیایی، پاوه، جوانرود، سرپل ذهاب و گیلانغرب همچنان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن ابراز نگرانی از گسترش کرونا اُمیکرون در سطح استان، گفت: قدرت سرایت بالای سویه جدید کرونا جای نگرانی دارد، چرا که شیوع این سویه می‌تواند آمار مبتلایان را به یک‌باره افزایش دهد.

وی تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به عنوان بهترین سپر دفاعی مقابله با اُمیکرون دانست و گفت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا که دوز یادآور محسوب می‌شود نقش مهمی در استمرار ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به این سویه جدید خواهد داشت.

مرادی خاطرنشان کرد: تا کنون حدود ۲۴ درصد جامعه هدف بالای ۱۸ سال استان نسبت به تزریق نوبت سوم اقدام کرده‌اند که نیاز است هر چه سریع‌تر نسبت تزریق به موقع واکسن کرونا که تنها عامل مهمی در پیشگیری از ابتلا به این سویه جدید است، اقدام کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار