مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از شروع مجدد پویش هر خانه یک پایگاه انتقال خون خبرداد و گفت: با توجه به وضعیت جوی استان اهدا خون کاهش یافته، لازم است در این شرایط مردم به فکر بیماران باشند و اهدا خون را فراموش نکنند.
کد خبر: ۱۰۲۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶ 22 January 2022

پژمان صالحی فر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: طی چند روز گذشته و سرمای هوا، متاسفانه اهدای خون به شدت کاهش یافته، برای جلوگیری از بروز مشکلات از ذخایر استفاده کردیم، کاهش اهداکنندگان سبب شد که ذخایر خونی کاهش و از ۵ روز به ۴ روز رسیده است.

وی با اشاره به اینکه پلاکت عمر طولانی ندارد، افزود: نمی‌توان پلاکت را ذخیره کرد، زیرا تنها ۳ روز تاریخ مصرف دارد و تنها راه تامین آن هدا مستمر توسط اهدا کننده است.

صالحی فر با بیان اینکه در این روز‌ها که به علت بارش برف و برودت هوا راه‌های ارتباطی جاده‌ها مسدود است، ابراز کرد: تیم‌های سیاری که قرار بود به شهرستان‌ها اعزام شوند، کنسل شدند، در برخی از این شهرستان‌ها مرکز ثابت خونگیری وجود ندارد و کنسل شدن تیم‌های سیار با توجه با اینکه در استان به روزانه ۲٠٠ لیتر خون نیاز داریم و طی چند روز اخیر بسیار آمار اهدا پایین آمده کار را برایمان سخت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به صورت مکرر و همیشگی، بیمارانی خاصی هستند که به طور مستمر به آن‌ها خون تزریق می‌شود، اما با توجه به شرایط جوی آمار تصادفات بالا رفته و مصدومان تصادفات نیز نیاز به خون دارند لازم است در این شرایط مردم به یکدیگر کمک کنند و اهدا خون را فراموش نکنند.

وی ضمن گرامی داشت و تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر ادامه داد: از امروز که آغاز هفته بزرگداشت زن است پویشی سراسری در سازمان انتقال خون به نام اهدای خون بانوی ایرانی راه اندازی و با شعار با اهدای خون بانوان هر خانه یک پایگاه اهدای خون است
ّ شروع به فعالیت کرده، از بانوان انتظار داریم در این پویش شرکت کنند و همکاران خانم در سازمان انتقال خون قرار است به صورت هم زمان و هماهنگ به عنوان اولین بانوان در این پویش اهدای خون داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به اینکه در گذشته مردم گلایه داشتند، گفت: یک مرکز انتقال خون در کرمانشاه وجود دارد و دسترسی کم است، اما از اول دی ماه ورودی بیمارستان معتضدی مرکز خون گیری معتضدی راه اندازی شد و هر روز از ساعت ۸:۳٠ تا ۱۳ آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار