مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه درگفتگو با تابناک:
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا،کالاهای وارداتی در بازارچه‌های مرزی استان، مورد بازرسی و ارزیابی انطباق قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۲۳۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰ 21 January 2022

محمود رضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی اظهار کرد: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ضرورت توجه به ارتقای بنیه اقتصادی مرزنشینان و اجرای آیین نامه ساماندهی مبادله در بازارچه‌های موقت مرزی موسوم به کولبری، از ابتدای سال جاری تعداد ۳۹۴ هزار و ۷۴۲ قلم کالای وارداتی اعم از کولر گازی، لاستیک خودرو، پوشک بچه و بزرگسال، یخچال، ماشین‌ظرفشویی، ماشین‌لباسشویی، جاروبرقی، آب میوه گیری ،چای ساز، خردکن،چرخ گوشت،غذاساز، سشوار، آب سردکن، توستر، چای سیاه و... به وزن تقریبی ۴هزار و ۶۱۶ تن و ارزش حدود ۸۹ میلیارد تومان، از کشورهای چین، ترکیه، آلمان، کره جنوبی، هندوستان، سریلانکا، مجارستان، مصر و ... در بازارچه‌های مرزی استان، مورد بازرسی و ارزیابی انطباق قرار گرفته است.

وی افزود: از این تعداد، ۳۲۰ قلم کالای مشمول مقررات استاندارد اجباری به صورت رندومی در محل دپوی گمرک از بازارچه‌های مرزی شوشمی و شیخ صله توسط کارشناسان گمرک و استاندارد، نمونه برداری شده و مورد آزمون های تعیین ماهیت و انطباق با استانداردهای ملی ایران قرارگرفته است.


مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد: به منظور جلوگیری از ورود کالا‌های بی‌کیفیت، در صورت مشاهده هر گونه عدم انطباق در بازرسی‌ها و نتایج آزمون کالا‌های نمونه برداری شده، ضمن هماهنگی با گمرکات و فرمانداران محترم شهرستان های مرزی ، از ورود مجدد برند‌های بی کیفیت به داخل کشور جلوگیری به عمل می آید.

وی یادآور شد: مطابق بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد ایران در صورت انطباق کالاهای مشخصی با برند خاص یک شرکت در کشور مبدا با استانداردهای مربوطه مطابقت داشته باشند، این واردکننده در بازه زمانی یکساله در دفعات بعدی باداشتن سوابق کیفی قبلی مجاز به ورود کالای مذکور می‌باشد.

نیازی خاطرنشان کرد: این تسهیلات شامل کالاهای دارای اهمیت از نظر بهداشت و سلامت (ریسک بالاتر) نمی‌شود و برای ورود اینگونه کالاها، نمونه برداری و آزمون تکرار می‌گردد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار