مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه:
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه از تهیه و توزیع هزار و ۷۰۰بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته در روستا‌های گرفتار در برف شهرستان‌های منطقه اورامانات و دالاهو در روز پنجشنبه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴ 20 January 2022

هلال احمر هزار و ۷۰۰ بسته غذایی در منطقه اورامانات و دالاهو توزیع کرد

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، دکتر «فرزین معتمدی» افزود: این تعداد بسته مواد غذایی به مردم گرفتار در برف روستا‌ها توسط امدادگران به وسیله امداد هوایی و زمینی انجام شده که به دلیل بارش شدید برف و بسته بودن راه‌های ارتباطی ۵۰۰ بسته به صورت هوایی از طریق بالگرد توزیع شد.
وی همچنین یکی دیگر از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان در روز‌های برفی اخیر را نجات ۱۴ مادر باردار توسط امدادگران اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲ مادر باردار توسط بالگرد نجات یافتند.

وی کمک به ۹۰۶ خودرو گرفتار در برف و نجات آنان با هزار و ۶۵۰ سرنشین در راه مانده و اسکان اضطراب ۲۳۸ را از دیگر فعالیت‌های این جمعیت در روز‌های اخیر دانست و توضیح داد: ۳۴ تیم با ۲۷۲ نفر امدادگر در ۳۰ محور و ۱۲ شهرستان برای امدادرسانی مستقر هستند.

به گفته او این امدادگران با ۴۰ دستگاه خودرو کمک دار و آمبولانس آماده هرگونه خدمات رسانی به مردم هستند.

آغاز بارش برف از بامداد پنجشنبه در استان

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نیز با اشاره به کاسته شدن شدت سرما در مناطق مختلف طی روز گذشته (چهارشنبه)، گفت: پیش‌بینی می‌شود دمای روزانه حدود چهار تا پنج درجه نسبت به روز قبل و هشت تا ۱۰ درجه دمای شبانه افزایش یابد.

«علی محمد زوراوند» همچنین با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به جو استان، افزود: انتظار می‌رود فعالیت این سامانه امروز پنجشنبه باشد و بیشتر هم نیمه غربی را در برخواهد گرفت و عمدتا بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

زوراوند خاطرنشان کرد: ورود این سامانه بارشی که با جریان هوای سرد همراه خواهد بود مجددا باعث کاهش شدید دمای هوا خواهد شد به گونه‌ای که پنجشنبه و جمعه هفته جاری دمای روزانه چند شهر استان از جمله کرمانشاه نیز به کمتر از صفر درجه خواهد رسید.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه ادامه داد: در روز‌های یاد شده پیش‌بینی می‌شود دمای هوای شبانه مناطق گرمسیری بین ۲ تا ۵ درجه، مناطق معتدل بین ۱۰ تا ۱۴ درجه و مناطق سردسیر هم بین ۱۶ تا ۲۲ درجه زیر صفر برسد.

وی یادآوری کرد: دمای شبانه اکثر شهر‌های استان تا اواسط هفته آینده همچنین زیر صفر درجه خواهد بود و تنها مناطق گرمسیری دمای آن‌ها به بالای صفر می‌رسد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار