کارشناس مسئول توسعه گلخانه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:
کارشناس مسئول توسعه گلخانه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خواستار برداشته شدن موانع پیش‌روی توسعه گلخانه‌ها شد.
کد خبر: ۱۰۲۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ 19 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، ایرج بهرامی با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده در روند صدور مجوز برای اجرای طرح‌های گلخانه‌ای اظهار کرد: امسال بر اساس رای دیوان عدالت اداری محدودیت‌هایی برای صدور مجوز احداث گلخانه در اراضی درجه یک و دو در سراسر کشور اعمال شده که این محدودیت‌ها روند توسعه گلخانه‌ها را کند کرده است.

بهرامی با بیان اینکه مسئولین جهاد کشاورزی همه استان‌ها پیگیر برداشته شدن این محدودیت‌ها هستند، گفت: با توجه به پیگیری‌های مسئولین جهاد کشاورزی استان‌های مختلف و ورود نمایندگان مجلس به موضوع، امیدواریم این محدودیت‌ها به زودی برداشته شود.

کارشناس مسئول توسعه گلخانه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه توسعه گلخانه‌ها را در راستای حفاظت از منابع آب و خاک مهم عنوان کرد و افزود: گلخانه‌ها در عین حال که عملکرد بالایی داشته و ۱۰ برابر فضای باز تولید دارند، در حفاظت از منابع آب و خاک نقش تاثیرگذاری دارند، لذا توسعه آن‌ها در برنامه جدی وزارت جهاد کشاروزی است.

بهرامی در ادامه اشاره‌ای هم به روند صدور مجوز‌های گلخانه‌ای در استان کرمانشاه در سال جاری داشت و گفت: با وجود همه محدودیت‌های اعمال شده در صدور مجوز‌های مرتبط با توسعه واحد‌های گلخانه‌ای، از ابتدای امسال تاکنون کار احداث ۵۰.۴ هکتار گلخانه در استان کرمانشاه آغاز شده است.

بهرامی با بیان اینکه سهمیه استان کرمانشاه برای توسعه گلخانه‌ها در سال جاری از سوی وزارتخانه ۵۰ هکتار در نظر گرفته شده، اضافه کرد: احتمالا تا پایان سال سطح گلخانه‌هایی که مجوز گرفته و در مرحله ساخت قرار می‌گیرند، به ۷۰ هکتار خواهد رسید.

وی سطح مجموع گلخانه‌های فعال استان کرمانشاه در حال حاضر را ۵۴ هکتار اعلام کرد و افزود: سالانه بیش از پنج هزار تن انواع سبزی و صیفی، ۴.۳ میلون شاخه گل، شش میلیون انواع گلدان‌های زینتی و نشاء‌های فصلی، بیش از ۳۰ میلیون نشاء گوجه فرنگی و ۵۰۰ هزار اصله نهال در گلخانه‌های استان تولید می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار