رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به شرایط جوی از مسمومیت ۷ نفر با گاز مونوکسیدکربن در چند روز گذشته در استان خبر داد و گفت: ۶٨ پایگاه شهری و جاده‌ای این مرکز به منظور خدمات رسانی به مردم در حالت آماده باش هستند.
کد خبر: ۱۰۲۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲ 19 January 2022

هومن رفیعی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به اعلام اداره هواشناسی و تجربیات سال‌های گذشته، بروز مشکلات ناشی از برف و یخبندان را پیش بینی کردیم.

وی افزود: مهمترین دغدغه ما در این شرایط جوی مادران باردار هستند، سعی می‌کنیم از طریق مرکز بهداشت آماری از آن‌ها دریافت و از طریق شبکه‌های بهداشت و درمان به این افراد زودتر اطلاع رسانی کنیم تا به مراکز درمانی نزدیک‌ترین روستا یا شهر جهت دریافت خدمات درمانی مستقر شوند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه متاسفانه برخی از افراد به توصیه‌های ایمنی توجه نمی‌کنند، خاطر نشان کرد: به همین دلیل در دو روز گذشته ١٢ مورد مادر باردار درخواست آمبولانس داشته و در شرایط یخبندان نیرو‌ها اعزام کردیم.

وی ادامه داد: در این راستا از هلال احمر و راهداری جهت بازگشایی مسیر کمک گرفتیم و این مادران را از روستا‌های دور افتاده از جمله گهواره، کوزران، جوانرود، گیلانغرب و .. به مراکز درمانی منتقل کردیم.

وی گفت: ۶٨ پایگاه شهری و جاده‌ای مرکز فوریت‌های پزشکی در این ایام در حالت آماده باش هستند و به استفاده آن‌ها از بخاری، پتو، وسایل گرمایشی، زنجیر چرخ و لاستیک یخ شکن تاکید ویژه شده است.

رفیعی ادامه داد: آموزش‌هایی نیز از طریق صدا و سیما از جمله عدم خروج از منزل در شرایط یخبندان و جلوگیری از مشکلات شکستگی برای افراد را ارائه دادیم، برخی افراد نیز بر اثر برف بازی دچار عوارض و مشکلات چشمی می‌شوند که این مورد نیز یادآوری شد.

وی با تاکید بر عدم عبور و مرور افراد از عرض و وسط خیابان، یادآور شد: در شرایط یخبندان خودرو‌ها امکان ترمز ندارند و احتمال بروز حوادث زیاد است، موارد مسمویت با مونوکسیدکربن هم طی چند روز گذشته افزایش یافته و متاسفانه طی دو الی سه روز حدود ۷ مورد مسمویت با مونوکسیدکربن گزارش شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار