مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از افزایش بیش از ۱۵ درصدی مصرف گاز در استان طی ۴۸ ساعت اخیر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷ 19 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سیروس شهبازی، با اشاره به برودت هوای روز‌های اخیر، گفت: در ۴۸ ساعت اخیر میانگین مصرف استان حدود ۱۵ درصد بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه تا قبل از این سرما میانگین مصرف گاز استان حدود ۱۳.۵ میلیون مترمکعب در روز بود، عنوان کرد: با سرد شدن هوا این میزان به حدود ۱۴.۵ تا ۱۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه معتقد است، اگر مصرف گاز صنایع پتروشیمی، سیمان و نیروگاه‌های استان را هم محسوب کنیم، میانگین مصرف روزانه گاز در استان به ۲۰ میلیون مترمکعب در روز هم می‌رسد.

شهبازی از تداوم سرمای هوا در اکثر نواحی کشور طی روز‌های آینده و افزایش سراسری مصرف گاز یاد کرد و افزود: نیازمند همراهی جدی برای مدیریت مصرف هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه وضعیت کنونی فشار شبکه گاز را پایدار اعلام و خاطرنشان کرد: فعلا بعید است قطعی یا افت فشار داشته باشیم، اما اگر مردم همراهی نکنند ممکن است با مشکل مواجه شویم.

وی از مردم خواست با کاهش حتی یک درجه‌ای دمای وسایل گرمایشی خود به صرفه‌جویی پنج درصدی گاز در شبانه روز کمک کنند.

استفاده از پرده ضخیم در منازل، بستن درز پنجره‌ها، پوشاندن دریچه کولر و استفاده از لباس مناسب توصیه‌های شهبازی به مردم برای مدیریت مصرف گاز بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار