رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگاور:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگاور گفت: پنجمین جشنواره استانی شعر با گویش‌های محلی استان کرمانشاه شامل کُردی، لری، لکی و ترکی به میزبانی شهرستان کنگاور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰ 18 January 2022

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «غلامرضا ملکیان» افزود: این جشنواره با هدف حفظ، احیا و گرامیداشت گویش‌ها و لهجه‌های بومی و محلی، تقویت باور‌های بومی، حفاظت و ترویج این گویش‌ها، فرهنگ‌سازی در زمینه مقابله با تهاجمات فرهنگی و جلوگیری از فراموشی لهجه‌ها به عنوان اصالت‌های بومی و پرداختن به موضوع آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه و زبانی بومی برگزار می‌شود.

او در ادامه با بیان اینکه جشنواره ادبی با گویش‌های محلی باعث تقویت فرهنگ‌ها و خُرده فرهنگ‌های بومی و احیای گویش‌های دیرینه است، گفت: زنده نگه داشتن فرهنگ‌های اصیل بومی در جهت مبارزه با ناتوی فرهنگی موثر است و علاوه بر همه اقدامات زیرکانه دشمن در مبارزه با فرهنگ ایرانی، فرهنگ بومی را نیز با ترفند‌های خاص مورد هدف قرار داده است.

او در مورد موضوع جشنواره نیز گفت: این جشنواره در یک بخش با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همچون پیشگیری از طلاق و تحکیم خانواده، اعتیاد، فضای مجازی و ماهواره، خشونت و کنترل خشم در بین نوجوانان برگزار می‌شود.

ملکیان در مورد شرایط و مقررات جشنواره نیز گفت: شاعران بدون محدودیت سنی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، ارسال آثار در تمام سبک‌ها و قالب‌های شعری آزاد و بلامانع است، آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های دیگر شرکت کرده یا قبلاً چاپ شده باشند، هر شاعر در هر گویش می‌تواند حداکثر سه اثر به دبیرخانۀ جشنواره ارسال کند، ذکر مشخصات فردی (نام و نام خانوادگی شماره ملی سال تولد)، آدرس و شماره تلفن همراه و ثابت الزامی است، آثار ارسالی با برنامه Word و در فونت B نازنین تایپ و ارسال شوند در غیر اینصورت به آثار ارسالی ترتیب اثر داده نخواهد شد. (شاعران می‌توانند اشعار خود را علاوه بر کتبی بصورت صوتی نیز ارسال نمایند).

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگاور در ادامه افزود: آثار ارسالی از طریق ایمیل و شبکه‌های اجتماعی تلگرام، واتساپ و ایتا دریافت خواهند شد و آثار ارسالی از طریق نمابر یا حضوری پذیرفته نخواهند شد.

او از علاقمندان خواست آثار خود را به پست الکترونیکی به آدرس ایمیل mehravaran.dyarenahid@gmail.com، تلگرام، واتساپ و ایتا به شماره ۰۹۹۲۶۳۸۱۵۸۰ ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره‌های ۰۸۳۴۸۲۲۱۱۴۴ - ۰۸۳۴۸۲۳۳۴۱۳ - ۰۸۳۴۸۲۳۳۴۱۲ تماس بگیرند.

وی در مورد جوایز جشنواره نیز با بیان اینکه در هر گویش به صورت مجزا سه نفر انتخاب خواهند شد، افزود: مهلت ارسال آثار ۱۵ بهمن و تاریخ اجرا نیز هفته اول اسفند ۱۴۰۰ است.

او مکان دبیرخانه جشنواره را نیز مجتمع فرهنگی و هنری یادگار امام (ره)، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان کنگاور اعلام کرد.

شهرستان کنگاور با ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار