مدیرکل مدیریت بحران استانداری:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه بارش برف در ۴۸ ساعت گذشته محور ارتباطی حدود ۲۰۰ روستای استان را مسدود کرد، گفت: با تلاش نیرو‌های راهداری و کمک سپاه و ارتش، محور ارتباطی بیش از ۱۵۰ روستا بازگشایی شده و سایر محور‌ها نیز در حال بازگشایی است.
کد خبر: ۱۰۲۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲ 18 January 2022

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «امیر ظهرابی» ابراز امیدواری کرد که تا پایان وقت امروز تمام محور‌های ارتباطی روستایی استان بازگشایی و مشکل تردد به این مناطق برطرف شود.

او از همکاری و تلاش‌های سپاه پاسداران و ارتش استان نیز تشکر و عنوان کرد: این نیرو‌های نظامی مانند همیشه در میدان حاضر بوده و براساس مصوبه ستاد مدیریت بحران استان در حال همکاری برای بازگشایی مسیر‌های مسدود هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان این‌که همه مسیر‌های اصلی مواصلاتی استان باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد، درباره مشکل قطعی برق در برخی مناطق و روستا‌های استان نیز گفت: قطعی برق بسیار محدود است که به دلیل مسدود بودن راه‌های دسترسی هنوز برطرف نشده، اما با بازگشایی محورها، تیم‌های شرکت توزیع برق در کمترین زمان ممکن مشکل خاموشی را رفع خواهند کرد.

به گفته ظهرابی، گرچه در برخی محور‌های منطقه اورامانات و مناطق سخت‌گذر این منطقه شاهد قطعی برق بوده‌ایم، اما با توجه به این‌که مانعی در دسترسی به گاز وجود نداشته، خانوار‌های ساکن در این بخش‌ها در تأمین گرمایش با مشکلی مواجه نشده‌اند و در مجموع از نظر تامین گاز در این روز‌های سرد در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

او با تشکر از پیش‌بینی سازمان هواشناسی و مدیریت بحران کشور و اطلاع‌رسانی صداوسیما و خبرگزاری‌ها درباره بارش شدید برف عنوان کرد: متأسفانه با وجود این اطلاع‌رسانی‌های گسترده و صدور هشدار نارنجی بازهم برخی از شهروندان دست به تردد‌های غیرضرور زدند و در برخی محور‌ها دچار مشکل شدند.

ظهرابی همراهی و همکاری مردم در مدیریت بحران را یک نیاز و موضوع کلیدی دانست و از همه شهروندان کرمانشاهی خواست که به توصیه‌ها و هشدار‌های سازمان هواشناسی و مدیریت بحران با جدیت توجه کنند.

بارش برف که از اواخر روز یکشنبه در استان کرمانشاه آغاز تا شامگاه دوشنبه ادامه داشت و موجب بارش برف سنگین شد.

اداره کل هواشناسی اتان کرمانشاه اعلام کرد: در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه، شرایطی پایدار در سطح استان استقرار می‏یابد که مهمترین پیامد آن مه، بویژه در اوایل روز و در مناطق مرطوب خواهد بود. به دنبال این شرایط، در روز پنج شنبه، عبور موج بارشی دیگری مجدداً سبب وزش باد و بارش برف و باران در سطح استان می‌شود.

همچنین در اثر استقرار تدریجی هوای سرد قطبی، از امروز (سه شنبه) تا اوایل هفته آینده، دمای هوا به شدت کاهش یافته بتدریج سبب یخبندان در اکثر نقاط استان می‏‌گردد. انتظار می‌رود؛ در مدت یاد شده حداقل دمای شبانه به طور غالب، در مناطق گرمسیری بین ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد زیر صفر، در مناطق معتدل بین ۷ تا ۱۰ و در مناطق سردسیر بین ۱۰ تا ۱۵ درجه زیر صفر به ثبت برسد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار