مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با اشاره به بارش‌های شب گذشته برف در محور‌های استان خصوصا منطقه اورامانات گفت: ۱۵ تیم عملیاتی با همراه ۱۶ دستگاه خودرو و آمبولانس به ۴۳۲ مسافر امدادرسانی کردند.
کد خبر: ۱۰۲۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳ 17 January 2022

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «فرزین معتمدی»  از رهاسازی ۱۶۷ خودرو گرفتار در برف و کولاک خبر داد و افزود: شب گذشته در محور‌های روانسر به پاوه، روانسر به جوانرود، روانسر به کامیاران، جوانرود به ثلاث، ثلاث به سرپل ذهاب، اسلام‌آبادغرب به کرمانشاه، گیلانغرب به اسلام‌آبادغرب و سرپل ذهاب به دالاهو شاهد برف و کولاک شدید بودیم که تیم‌های عملیاتی هلال احمر کار امدادرسانی را به نحو مطلوب انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه ۶۲ تیم عملیاتی در ۳۱ پایگاه شهری و بین جاده‌ای، ۲ تیم واکنش سریع و یک تیم هوایی هلال احمر در حالت آماده باش قرار دارند، گفت: پایگاه‌های شهری برای آب گرفتگی معابر و مشکلات منازل شهری و در پایگاه‌های بین شهری هم عملیات امداد و نجات برای مصدومان و همچنین اسکان اضطراری برای مسافران را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه از آمادگی این سازمان برای امدادرسانی تا پایان زمستان خبر داد و افزود: مسافران حتی المقدور از تردد در محور‌های کوهستانی پرهیز کنند و چنانچه در این محور‌ها با مشکلی مواجه شدند با شماره تلفن ۱۱۲ تماس بگیرند تا نزدیکترین پایگاه جمعیت هلال احمر استان برای امدادرسانی در منطقه حاضر شود.

بارش برف در کرمانشاه ادامه دارد

اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اعلام کرد: سامانه بارشی حاکم بر جو منطقه، تا پنج شنبه هفته جاری جو استان را تحت تاثیر خواهد داشت و امواج حاصل از این سامانه که با شارش جریانات سرد شمالی همراه می‌شوند؛ طی امروز و فردا و همچنین در روز پنج شنبه به تناوب سبب وزش باد و بارش باران و برف در سطح استان خواهند شد.

براساس اعلام هواشناسی بارندگی که از بعدازظهر روز یگشنبه آغاز شده تا بعدازظهر امروز (دوشنبه) نمود بیشتری داشته؛ علاوه بر نواحی سردسیر، در مناطق معتدل نیز بتدریج به شکل برف مشاهده می‌گردد.

هواشناسی همچنین اعلام کرد: پیش بینی می‌شود؛ بارش برف بخصوص در نواحی شمالغرب (اورامانات) و حتی مناطق سردسیر و معتدل نیمه غربی استان نسبتاً سنگین باشد. همچنین دمای هوا از روز سه شنبه تا پایان هفته بصورت محسوسی کاهش می‌یابد؛ بطوریکه شاهد یخبندان در غالب نقاط استان خواهیم بود.

هواشناسی همچنین اعلام کرد: انتظار می‌رود؛ در مدت یاد شده حداقل دمای شبانه به طور غالب، در مناطق گرمسیری بین۱ تا ۳ درجه سانتیگراد زیر صفر، در مناطق معتدل بین ۵ تا ۸ درجه زیر صفر و در مناطق سردسیر بین ۸ تا ۱۲ درجه زیر صفر به ثبت برسد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۲ هزار و ۵۹۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار