نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تابناک:
نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل اصلی استیضاح وزیر صمت، قیمت و کیفیت خودرو و نظارت بر بازار از سوی نمایندگان مطرح شده است.
کد خبر: ۱۰۲۲۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ 17 January 2022

سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: باتوجه به اینکه تنها چند ماه از شروع به کار دولت سیزدهم میگذرد شاهد طرح استیضاح سه وزیر از جمله وزیر صمت هستیم، دلیل اصلی استیضاح وزیر صمت، قیمت و کیفیت خودرو و نظارت بر بازار مطرح شده است.

وی افزود: وزیر صمت بر خلاف نظر کمسیون صنایع ۱۸ درصد قیمت خودرو را گران کرده که عملا در بازار بیشتر است، دولت و رئیس جمهور از این افزایش قیمت ناراضی هستند، نمایندگان با توجه به اینکه آقای فاطمی نیا تازه روی کار آمده، روی عملکرد ایشان بحثی ندارند بلکه حرفشان این است بر چه اساس و ادله ای قیمت خودرو افزایش یافته است.

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه تصریح کرد: افزایش تولید با جدیت در دستور کار وزارت صمت است تا توازن عرضه و تقاضا ایجاد شود و قیمت بازار و کارخانه به یکدیگر نزدیک شود، همچنین برای ایجاد این توازن و سامان بخشیدن به بازار خودرو نیاز است تعداد محدودی خودرو وارد شود.

حسینی کیا بیان کرد: واردات خودرو سبب تنظیم بازار خودرو می شود و انحصار را نیز از بین می برد و خودرو ساز داخلی را وادار می کند که کیفیت تولیدات را افزایش و با خودروی وارداتی رقابت کند و در نهایت حاصل این کار به نفع مشتریان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار